ارتباط بازاریابی محتوا با سئو

انواع بازاریابی محتوا,اهمیت بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوا در سئو

انواع بازاریابی محتوا  امروزه به منظور بهبود سئو سایت ها و بالا رفتن رتبه سایت در موتور جستجو گوگل خیلی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از سوالات پر تکراری که توسط سئو کاران تازه کارو برخی صاحبان وب سایت ها مطرح می شود این است که بازاریابی محتوا چه ارتباطی با سئو دارد. برای درک بهتر این موضوع تا پایان با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

منظور از سئو بهینه سازی موتور جستجو گوگل است وبه عبارتی می توان گفت به مجموعه اقداماتی که صورت می گیرد تا سایت جز نتایج اول موتور جستجو گوگل قرار گیرد سئو می گویند. سایت هایی که اصول سئو را رعایت می کنند پیشرفت چشمگیر تری خواهند داشت ، زیرا محتوای آن ها بسیار ارزشمند بوده است. با توجه به این توضیحات می توان گفت که سئو تکمیل کننده و ممکل بازاریابی محتوا می باشد.عده ای از کارشناسان نیز بر این باوراند که سئو برابر با تولید محتوا می باشد.

آیا سئو و بازاریابی محتوا یکی هستند؟

پیش از اینکه به بازاریابی محتوا در سئو بپردازیم و هم معنی بودن آن ها را بررسی کنیم نیاز است که تعریفی از بازاریابی محتوا داشته باشیم. هدف اصلی بازاریابی محتوا جذب کاربران جدید و پیشرفت پیج در شبکه اجتماعی است و بازاریابی محتوا در اصل بخشی از استراتژی بازاریابی  و ارتقا شغل بوده که تمرکز آن بر روی تولید محتوی با کیفیت  و به هم پیوسته می باشد.

اکنون که با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا شدید باید گفت که این دو یکی نیستند اما به دلیل پیچیدگی زیادی که به یکدیگر دارند نمی توان مرز مشخصی بین آن ها در نظر گرفت. سئو تقاضا را خلق می کند و بازاریابی محتوا به این تقاضا پاسخ می دهد. سئو بدون محتوا کاملا بی مفهوم است  و گوگل بر اساس کیفیت محتوا سایت ها به رتبه بندی آن ها می پردازد و سایت هایی که محتوا قوی تری دارند سرعت ایندکس شدن آن ها بالاتر است. در صورتی که سئو منظم و سازمان یافته تولید شود در واقع بازاریابی محتوا در حال انجام شدن است.

انواع بازاریابی محتوا,اهمیت بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوا در سئو,

انواع بازاریابی محتوا

اهمیت بازاریابی محتوا بر هیچکس پوشیده نیست و صاحبان وب سایت ها همواره در تلاش اند که از انواع روش های بازاریابی محتوا استفاده کنند و رتبه سایت خود را بالا ببرند. از جمله مهم ترین روش های بازاریابی محتوا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اینفوگرافیک

اینفوگرافیک برای آموزش کاربران است و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آن ها قرار می دهد. این محتوا بصری کمک می کند کاربران تجسم خوبی از داده ها و آمارها داشته باشد. برای موضوعات مختلفی می توان از اینفوگرافیک استفاده نمود.

  • وبلاگ ها

از محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا می توان به  وبلاگ نویسی اشاره نمود. وبلاگ ها راه مناسبی برای بهبود جستجوگرها می باشند و قادرهستند که از طریق موتورهای جستجو ترافیک بیشتری را برای سایت شما فراهم آورند. هنگامی که کاربری یک کلمه کلیدی مرتبط را جستجو نماید شانس وب سایت هایی که دارای وبلاگ هستند برای قرار گیری در نتایج اول گوگل بیشتر است. به این ترتیب علاوه بر بهینه سازی موتور جستجو می توانید یک ارتباط موثر با مشتریان خود برقرار نمایید. البته نیاز است که حتما محتوای ارزشمند تولید و منتشر نمایید.

سئو چیست,انواع بازاریابی محتوا,اهمیت بازاریابی محتوا,

  • کتاب های الکترونیکی

از کتاب های الکترونیکی نیز برای بازاریابی محتوا در سئو نیز استفاده می کنند. این روش توسط کسب و کارهای فراوانی به منظور ارائه ارزش به مشتریان شان مورد استفاده قرار می گیرد. کتابی که انتخاب می کنید باید بتواند پاسخگوی نیاز و چالش های مشتریان باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار آن ها قرار دهد. به عبارتی دیگر هدف از استفاده از کتاب های الکترونیکی این است که بتوانید اعتماد مشتریان را به برند خود جلب کنید تا آن ها هنگام خرید برند شما را انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که کتاب های الکترونیکی به سرمایه گذاری و صرف زمان بیشتر برای ساخت نیازمند هستند.

  • فیلم ها

در صورتی که می خواهید در بازار دیجیتال به رقابت با سایر رقبای خود بپردازید و بتوانید نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب نمایید باید به جستجوی راهی برای جذب کاربران باشید. برای این منظور می توانید از فیلم ها و محتواهای ویدئویی که امروزه در میان کاربران بسیار محبوب است استفاده نمایید. فیلم ها یکی از بهترین انواع بازاریابی محتوا هستند زیرا کاربران را سریع تر به نتیجه دلخواهشان می رسانند و کمک می کنند که شما بتوانید طی مدت زمان کوتاه تری به فروش موفق دست یابید. علاوه بر این به اشتراک گذاری فیلم و ویدئو در وب سایت موجب می شود که کاربران زمان بیشتری در سایت شما حضور داشته باشند، در نتیجه ترافیک سایت بیشتر خواهد شد و شانس بهتر دیده شدن شما و محصولات تان افزایش می یابد. البته در انتخاب فیلم ها و موضوع محتوا ویدئویی باید به نیاز مشتریان نیز توجه داشته باشید. در غیر اینصورت چندان موثر نخواهد بود.