آموزش بررسی محتوای بی کیفیت

بررسی محتوای بی کیفیت,شناخت محتوای بی کیفیت

زمان بهینه سازی وب سایت مطمعنن با این سوال رو به رو می شوید که گوگل چگونه به بررسی محتوای بی کیفیت می پردازد و چگونه می توان این صفحه ها را تشخیص داد؟ برای بررسی این موضوع معیارهای مختلفی وجود دارد  که می توان با توجه به آن ها این گونه از صفحه ها را تشخیص داد، به عنوان مثال وجود غلط های املایی در محتواها، سرعت بارگذاری، رفتار کاربران و … همگی در نشان دادن محتواهای بی کیفیت موثر هستند. گوگل در هیچ زمانی به الگوریتم هایی که باعث شناسایی این صفحه ها می شود اشاره نکرده است، بنابراین مواردی که کارشناسان بیان می کنند حاصل تجربه های آن ها می باشد.

طبق آماری که وجود دارد گوگل روزانه به منتشر کردن بیش از میلیون ها مقاله جدید می پردازد  که بسیاری از آن ها برای بالا بردن رتبه وب سایت تولید شده اند که گوگل می تواند به شناخت محتوای بی کیفت بپردازد و آن ها را بر همین اساس رتبه بندی نماید. محتواهایی که به صورت انگلیسی منتشر می شوند برای گوگل بسیار ساده تر هستند و به راحتی می تواند کیفیت آن ها را بسنجد، اما سوال هایی که پیش می آید این است که چگونه به وسیله ربات های مختلف می تواند کیفیت محتواها را بسنجد؟ در ادامه به بررسی این محتواها خواهیم پرداخت.

بررسی محتوای بی کیفیت,شناخت محتوای بی کیفیت,بررسی محتوای بی کیفیت,

معیارهای تشخیص کیفیت محتوا

موارد زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها می توان کیفیت محتواها را مورد بررسی قرار داد. چند مورد از این معیارها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

فرستادن لینک به منابع خارجی

لینک فرستادن برای صفحه ها روشی می باشد که وب مسترها برای بالا بردن بازدیدکنندگان وب سایت و افزایش ماندن در صفحه های وب سایت ها از آن استفاده می کنند، بنابراین گوگل به این موضع که به منابع خارجی لینک داده شود اهمیت زیادی می دهد. این لینک ها اگر با صفحه های مرتبط با موضوع باشند و یا به صفحات پر بازدید ارجاع داده شوند باعث می شوند که کیفیت محتواهای شما بالا رود.

شناخت محتوای بی کیفیت,بررسی محتوای بی کیفیت,شناخت محتوای بی کیفیت,

غلط های املایی

برای شناخت محتوای بی کیفیت می توانید به اشتباهات املایی که وجود دارد رجوع کنید. گوگل به اندازه ای پیشرفت داشته است که به راحتی می تواند اشتباهات املایی و دستور زبان انگلیسی را به خوبی تشخیص دهد، بنابراین اگر صفحاتی را بیابد که دارای اشتباه هستند آن ها را حذف خواهد کرد و یا اینکه به رتبه های پایین تری انتقال خواهد داد.

سرعت بارگذاری

سرعت بارگذاری محتواها در کیفیت آن ها تاثیر گذار می باشد. کاربران امروزه چندان صبور نیستند و مانند گذشته ساعت ها به صفحه سفید خیره نمی شوند که مطالب برای آن ها بارگذاری شود، بنابراین گوگل که به کاربران اهمیت زیادی می دهد، سرعت بارگذاری مطالب، تمامی عکس ها و گرافیک ها از معیارهایی مهم برای بررسی محتوای بی کیفیت در نظر می گیرد. علاوه بر اینکه سرعت بالا بر کیفیت محتوا ها نقش دارد، ریسپانسیو بودن وب سایت ها هم به عنوان یکی از راه های تشخیص کیفیت محتوا به کار برده می شود.

استفاده از تگ آلت(ALT)

عکس هایی که درون محتواها قرار می گیرند یکی از راه های جذاب نشان دادن مطالب و جذب خواننده ها می باشد، که از طرف موتورهای جستجوگر و کاربران بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد، البته توجه داشته باشید تنها عکس ها نمی توانند به محتواهای شما کیفیت ببخشند بلکه از نظر گوگل باید برای عکس های درون محتوا از تگ ALT استفاده نمایید. تگ آلت به توصیف موضوعی می پردازد  که محتوا در مورد آن نوشته شده است. مروگرهایی که برای افراد نابینا مناسب هستند به راحتی می توانند با خواندن این تگ ها مفهوم تصاویر را به کاربران انتقال دهند. هنگام قرار دادن تگ ALT توجه داشته باشید که نباید بیشتر از 125 کاراکتر را به کار ببرید.

با کیفیت بودن محتوا از نظر گوگل

گوگل بدون شک معیارهایی دارد که با استفاده از آن ها به شناخت محتواهای بی کیفیت می پردازد که برخی از آن ها بسیار واضح هستند، اما برخی دیگر به عنوان راز باقی مانده اند.  به عنوان مثال گوگل به محتواهای یونیک توجه زیادی نشان می دهد،  بنابراین باید مطمعن شود که مطالبی که در اختیار کاربران قرا می گیرد از ارزش بالایی برخوردار هستند، در نهایت اگر محتواهایی از کلمات تکراری و نامناسب و به اصطلاح کپی برداری کرده باشند، بدون شک آن ها را حذف خواهد کرد.

گوگل همچنین به لینک هایی که طبیعی ارسال می شوند اهمیت زیادی می دهد، لینک هایی که برای شما ارسال می شوند اگر از سایت های معتبر باشند نشان دهنده این است که محتواهای شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان محتوای یونیک شناخته می شود. لینک هایی که دریافت می شوند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند  تا باعث شوند رتبه وب سایت شما افزایش پیدا کند.

از موارد دیگری که گوگل با استفاده از آن به شناخت محتوای بی کیفیت می پردازد توجه به دیدگاه های کاربران می باشد، چرا که از این طریق می تواند میزان علاقه کاربران به محتوای تولید شده را دریافت کند می توان گفت یکی از اصلی ترین معیارهای گوگل برای شناسایی محتواهای با کیفیت  این است که کاربران به محتواها عکس العمل نشان دهند. بسیاری از کاربران ممکن است مدت زمان طولانی تری درون محتوای بارگذاری شده بمانند یا اینکه از آن صفحه خارج شوند و دوباره با سرچ در اینترنت به آن صفحه برگردند، که این باعث می شود گوگل به محتوای تولید شده توجه خاصی نشان دهند و آن را به عنوان منبعی معتبر شناسایی نماید.