ارتباط تولید و محتوا و بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوا چیست,تولید محتوا

شاید این روزها بیشتر از قبل با واژه ای مثل بازاریابی محتوا روبه رو می شوید. برای اینکه در میدان رقابت کسب و کارهای آنلاین حرفی برای گفتن داشته و موفقیتی در آن کسب کرد، لازم است برخی اصول را به درستی رعایت کنیم. یک محتوای تاثیر گذار در ارائه تبلیغات محتوایی حرف اول را می زند، اما برای درک بهتر اینکه، این دو مفهوم چه ارتباطی با هم دارد، در ابتدا قدری آنها را توضیح می دهیم.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا برای پلتفرم هایی مانند سایت یا شبکه های اجتماعی در بر گیرنده محتواهایی مانند: فیلم، عکس، متن و فایل های صوتی است که به وسیله یک متخصص تولید محتوا در این محیط ها قرار می گیرند. اغلب کسب و کارهای اینترنتی امروزه برای داشتن فروش بیشتر و معرفی برند خود به جامعه هدف از سایت ها و رسانه های اجتماعی بهره می گیرند. یک سایت برای جذب مخاطب و حتی دریافت رتبه برتر گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر باید محتوایی ارزنده و مفید ارائه کند در غیر اینصورت جواب عکس دریافت می کند. راه گریزی نیست، برای هر فردی که می خواهد در عرصه بازاریابی به بهترین نتیجه برسد باید محتوای باارزش، آموزنده و با کیفیت تولید کند.

بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوا چیست,تولید محتوا,

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا، مهمترین قسمت تبلیغات و پیشرفت تجارت شما محسوب می شود که بر یک محتوای باارزش، وابسته و واحد تاکید می کند و مقصود آن جذب کاربران جدید و صیانت از کاربران قدیمی خواهد بود. برای اینکه بتوان کاربران را با این تکنیک متقاعد به خرید کرد باید محتوایی سودمند تولید کنیم. این نوع بازاریابی نیازمند یک طرح ریزی محاسبه شده است و در آن باید به یکسری مسائل توجه کرد مثل:

  • محتوا برای چه جامعه هدفی است؟
  • منفعت حاصل از این محتوا برای کاربران چیست و چه معضلی را برای آنها رفع می کند؟
  • محتوا را چگونه به صورت یکتا تولید کنیم؟
  • محتوا در چه ساختاری باشد و در کدام بستر قرار بگیرد؟
  • چگونه تولید و نشر آن را رهبری کنیم؟

علت بکار گرفتن بازاریابی محتوا چیست؟

یکی از راه های دریافت بازدید بالای سایت و همچنین تولید lead، برای تجارت های اینترنتی از طریق کانال های کم هزینه و البته قابل اطمینان، همین بازاریابی محتوا است که می توانند منابع را نیز مدیریت نمایند. دلایل متعددی برای بکار بردن این نوع استراتژی بازاریابی وجود دارد که به چند مورد آنها اشاره می کنیم.

تولید محتوا چیست,تولید محتوا سئو شده,بازاریابی محتوا,

  1. جلب اعتماد مخاطبان سایت

محتوایی در سایت ها قرار دهید که با آن بتوان نظر کاربران راجب کرد؛ زیرا این کار مخاطب را قانع می کند که از محصولات شما خرید کنند. هر زمان بازدیدکنندگان، محتوای تولید شده توسط یک نام تجاری را مکرراً بخوانند، نظرشان در خصوص آن از جنبه اعتبار و علاقه متحول می شود.

  1. آشنایی با یک برند تجاری

یکی از مفیدترین کارهایی که یک بازاریابی محتوا انجام می دهد این است که برند شما را در سطح گسترده به مخاطبان هدف معرفی می کند. در واقع مقصود دیدن محتوای سودمند و بهره بردن از آن خواهد بود. افراد متخصصی که محتوا را تولید می کنند، می توانند علاوه بر متن از اینفوگرافیک‌، ایبوک‌ و وبینار یا کلیپ های سرگرم کننده نیز بهرمند شوند.

  1. بهینه کردن SEO

هر چه تولید و محتوای شما از کیفیت بهتری برخوردار باشد، مشتری بیشتری نیز جذب سایت شده، بازدید بالا رفته و در نتیجه موتور جستجوگر امتیاز بهتری در رتبه بندی به سایت شما می دهد. در این میان استفاده از کلمات کلیدی مرتبط تاثیر بسزایی در بهینه سازی سئو دارد.

  1. تولید Lead

در هر تجارتی ایجاد اعتماد حرف اول را می زند و غایت هر تجارتی، تولید Lead در حاصل یک بازاریابی محتوا خواهد بود. این فعالیت موجب می شود به وسیله تولید و محتوای مفید و ارزشمند نظر افرادی که یک برند را نمی شناسند، به آن جلب گردد. اینکه شما بتوانید ترافیک وب را به Lead تبدیل و آن را مدیریت نمایید و بتوانید از این راه مشتری بیشتری کسب کنید، بهترین بازاریابی را داشته اید.

بازاریابی محتوا چیست,تولید محتوا,تولید محتوا چیست,

رابطه بین تولید و محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

پیش از این گفتیم برای اینکه بتوانید خود را در بازار تجارت به دیگران معرفی کنید، نیازمند سایت یا پلفرمی هستید که در آن محتوایی یونیک، آموزنده و ارزشمند را به مخاطبان ارائه دهید. اما تا به حال به این فکر کرده اید که اگر محتوایی با ارزش تولید کنید اما کسی آن را نبیند چه اتفاقی می افتد؟ تمام تلاش خود را باید به کار گیرید در صفحه نخست جستجوگرها باقی بمانید زیرا به ندرت پیش می آید کسی برای اخذ اطلاعات به صفحه دوم برود. اینجاست که برای دیده شدن به تولید محتوا سئو شده احتیاج پیدا می کنید.

گام مهمی که در سئو باید برداشت این است که کلمات کلیدی مرتبط را در متن به صورت کاملا اصولی بگنجانید تا بتوانید بازاریابی موفقی داشته باشید. برای اینکار در واقع تحقیق می کنید که کاربران نیازهایشان را با چه عباراتی کاوش می کنند و همان کلید واژه ها را در محتوا بکار می گیرید. این را بدانید که همه استراتژی های SEO در اختیار بازاریابی محتوا است. در نتیجه با داشتن محتوایی بهینه‌ سازی شده، آموزند و با کیفیت برای جستجوگرها می توانید بازاریابی محتوایی منحصر به فردی داشته و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید.

کاربران به سایت شما ورود پیدا می کنند و در صورتی که مطالب آن مناسب و کاربردی باشد در آن باقی می مانند، به آن اعتماد کرده و با آن تعامل برقرار می کنند و در مرحله آخر برخی از آنها به خریدار تبدیل می شوند.