معایب تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش بازاریابی آنلاین است که به تبلیغ دهندگان یا صاحبان مشاغل اجازه می دهد هر بار که کاربر روی تبلیغات کلیک می کند، در ازای دریافت هزینه، تبلیغات خود را در وب سایت قرار دهند. PPC می تواند روشی مقرون به صرفه برای هدایت بازدید به وب سایت شما باشد.

هدف ما در این مقاله این است که در رابطه با معایب تبلیغات کلیکی صحبت کنیم. درست مثل هر روش بازاریابی آنلاین، PPC دارای مزایا و معایب خاص خود است و اگر آن را به عنوان بخشی از استراتژی سایت در نظر می گیرید، باید خوب و بد ماجرا را نیز بسنجید.

تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی (PPC),

معایب تبلیغات کلیکی

پیش از اینکه به معایب این مدل از تبلیغات بپردازیم، لازم است اشاره ای کوتاه بر مزایای آن نیز داشته باشیم. این نوع تبلیغات مقرون به صرفه، هدفمند، قابل اندازه گیری، قابل برنامه ریزی و سریع هستند. از معایب تبلیغات کلیکی به موارد زیر می توانیم اشاره کنیم:

سرمایه گذاری در زمان: یک نقطه ضعف احتمالی هنگام استفاده از PPC این است که می تواند وقت گیر باشد. صرفاً تنظیم آگهی PPC و گذاشتن آن روی سایت یا هر پلتفرم دیگری، نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند.

معایب تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی,

یک آگهی PPC بر اساس نتایج اولیه ای که به دست می آورد، به بهینه سازی و اصلاح نیاز دارد، یعنی برای پیشرفت باید وقت بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

رایگان نبودن تبلیغات کلیکی: دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد هنوز از PPC استفاده نمی کنند، رایگان نبودن آن است. اگر صاحب مشاغل کوچکی باشید، هر کاری از دست تان بر می آید، برای صرفه جویی انجام می دهید. بنابراین وقتی نوبت به بازاریابی اینترنتی می رسد، سئو بهترین انتخاب منطقی است.

اگر می توانید یک متخصص استخدام کنید تا به شما در کار PPC کمک کند، این مورد برای شما هزینه بردار خواهد بود، با این حال یک تصمیم عالی است؛ خصوصاً اگر یک بازاریاب باتجربه PPC را برگزینید.

تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی (PPC),

هزینه ها می توانند به سرعت جمع شوند: یکی دیگر از معایب تبلیغات کلیکی این است که اگر برای اطمینان از بازدهی در هزینه های خود نظارت و بهینه سازی را انجام ندهید، پول خود را هدر داده اید. شما باید بودجه ای را برای فعالیت های PPC اختصاص دهید.

مبارزات PPC همیشه موفقیت آمیز نیستند: برگزاری یک کمپین تبلیغات کلیکی لزوماً مساوی با افزایش تبدیل یا فروش نیست. یک کمپین PPC تنها در صورت موفقیت در مدیریت صحیح آن، در دستیابی به اهداف بازاریابی موفق خواهد بود.

کسر هزینه ها در هر شرایطی: بخاطر بسپارید، موتورهای جستجو یا صاحبان وب سایت به این نکته توجه نمی کنند که کلیک ها برای شما سودآوری ایجاد کرده اند یا خیر. تا زمانی که روی تبلیغ کلیک کنید، هزینه از شما دریافت می شود.

معایب تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی,

به همین دلیل باید کمپین PPC خود را از نزدیک مدیریت کنید تا بفهمید آیا تبلیغات شما باعث تبدیل و جذب مخاطب مناسب می شود یا خیر!

 ایجاد ترافیک ناخواسته: مواقعی وجود دارد که برخی از صاحبان مشاغل فقط برای تأمین هزینه شرکت های تبلیغاتی، عمداً بر روی تبلیغات رقبای خود کلیک می کنند. ممکن است حجم کلیک ها از نظر آمار و ارقام خوب به نظر برسد، اما برای امور مالی و اهداف شما بد خواهد بود و این یکی دیگر از معایب تبلیغات کلیکی بشمار می آید.

انواع تبلیغات کلیکی

در ادامه به چند مورد از انواع تبلیغات کلیکی اشاره می کنیم.

تبلیغات در جستجو (Search ads): تبلیغات در جستجو یکی از متداول ترین تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد. این تبلیغات PPC در صورتی که با کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران، ارتباطی داشته باشند، در SERP  ظاهر

می شوند. این تبلیغات را با نشان “Ad” در نتایج جستجو می توانید ببینید.

تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی (PPC),

تبلیغات اجتماعی (Social ads): تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از سریعترین و موثرترین راه ها برای ارتباط با مخاطبان هدف شماست. این تبلیغات فرصت های سودآوری زیادی را فراهم می کنند و راهی عالی برای تقویت تبلیغات دیجیتال مارکتینگ بشمار می روند.

این تبلیغات کوچک اما قدرتمند با استفاده از تمام داده هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، محتوای کاملاً شخصی و مرتبطی را ارائه می دهند که در نهایت فرصت های تبدیل را گسترش می دهد و برند شما را به مشتریان بالقوه بیشتری معرفی می کند.

معایب تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی (PPC),معایب تبلیغات کلیکی,

تبلیغات نمایشی (Display ads): تبلیغات نمایشی روشی برای جذب مخاطب یک وب سایت، بستر رسانه های اجتماعی یا سایر رسانه های دیجیتال به منظور انجام اقدامی خاص است. این تبلیغات اغلب متشکل از تبلیغات متنی، تصویری یا ویدئویی هستند که کاربر را ترغیب می کند تا در یک صفحه فرود کلیک کرده و عملی را انجام دهد، به عنوان مثال خرید کند.

تبلیغات فروش گوگل (Google shopping): تبلیغات فروش گوگل یکی دیگر انواع تبلیغات کلیکی است که بالاتر از نتایج اصلی جستجوی Google ظاهر می شوند. به کاربران امکان می دهد محصولات و قیمت ها را قبل از کلیک بر روی وب سایت شخصی مشاهده کنند.