راهنمای ۵ قدمی برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ شدن

شغل دیجیتال مارکتینگ,کارشناس دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ کار راحتی نیست و باید برای آن مدت ها وقت بگذارید تا بتوانید به یک کارشناس کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و کار بلد تبدیل شوید. دیجیتال مارکتینگ مانند یک درخت است که تمام تکنیک ‌های آن در شاخه ها قرار می گیرند.

کارشناس در دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر این که با تمام تکنیک های آن آشنا باشد، توانایی استفاده از آن ها را نیز داشته باشد. اگر می خواهید در کم ترین زمان ممکن به یک کارشناس حرفه ای تبدیل شود، در ادامه به این 5 قدم توجه کافی داشته باشید.

از صفر شروع کنید

اگر یک تازه کار هستید، می توانید از پایه، تمام اصول و قواعدی که برای یک کارشناس لازم است را فرا بگیرید. دقت داشته باشید که کار آموزی و شروع کردن از صف، به شما کمک می ‌کند تا تجربه کسب کنید و دانش خود را گسترش دهید.

در ابتدا با استفاده از سئو تلاش کنید تا رتبه سایت تان ارتقا یابد و کاربران به صورت طبیعی از نتایج گوگل وارد وب ‌سایت شما شوند.

شغل دیجیتال مارکتینگ,کارشناس دیجیتال مارکتینگ,شغل دیجیتال مارکتینگ,

گاهی اوقات در این قسمت، برخی افراد که کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستند، هزینه‌ ای را می پردازند تا در صورت جست ‌و جوی یک کلمه کلیدی مشخص، لینک وب‌ سایت شرکت او در ابتدای لیست نتایج جستجو ظاهر شود.

اما شما بهتر است از این روش ها استفاده نکنید، زیرا بودن در کنار افراد متخصص و حرفه ای، شما را با جنبه‌ های مختلف دیجیتال مارکتینگ رو به ‌رو می ‌کند و برای شما مشخص می شود که اولویت تان چه چیزی است.

با بازاریابی محتوا و برنامه نویسی آشنا باشید

از جمله توانمندی ‌های یک کارشناس حرفه ای، آشنایی با زبان‌ های برنامه نویسی است. از این رو شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر نیاز دارید که از برنامه نویسی تا حدودی سر در بیاورید.

همچنین برای این که بتوانید به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید، باید با بازاریابی محتوا نیز آشنا شوید زیرا بازاریابی محتوایی قسمت پر چالش دیجیتال مارکتینگ است و شما باید به طور کامل با اصول و قواعد آن آشنا باشید.

باید بتوانید خلاقانه فکر کنید و تحلیل دقیقی از نتایج کار داشته باشید. در نظر گرفتن این تکنیک های کاربردی می تواند در آینده به شما خیلی کمک کند.

از افراد با تجربه کمک بگیرید

برخی افراد بر این باور اند که به اشتراک گذاشتن تجربیات کاری، نه باعث ایجاد رقابت و نه باعث تهدید کسب‌ و کار می شود. از این رو سعی دارند که به دیگران یا افراد تازه کار کمک کنند.

به صحبت های این افراد گوش دهید و از آن ‌ها درخواست کنید تا تجربیات شان را با شما به اشتراک بگذارند. شما هم سعی کنید در جمع بازاریاب ها دیجیتال باشید و با آن‌ ها صحبت کنید.

به طور مداوم در کنفرانس ‌ها شرکت کنید و به مرور زمان در گروه ‌های آنلاین آن ‌ها ثبت ‌نام کنید. این روش ها می تواند در آینده برای شما نیز به یک تجربه عالی تبدیل شود.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ,شغل دیجیتال مارکتینگ,کارشناس دیجیتال مارکتینگ,

کارتان را ارتقاء دهید

پس از گذراندن تمام مرحله های لازم، حتی زمانی که به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شدید؛ سعی بر این داشته باشید که کار تان را ارتقاء دهید. اگر در هر زمینه ‌ای کارتان خوب است، باید تلاش کنید که بازهم بهتر باشید.

هر زمان فکر کردید که باید چیزهای جدیدی یاد بگیرید و دانش خود را بیشتر کنید، قطعا دست از تلاش بر ندارید و با تمام توان برای به دست آوردن آن حرکت کنید.

به عنوان یک کارشناس حرفه ای، همیشه باید در حال ارتقای توانایی ‌های خود باشید و مهارت های تان را تقویت دهید.

آشنایی با ابزار های گرافیکی

دقت داشته باشید که آشنایی با ابزارهای گرافیکی نیز برای یک کارشناس در حوزه دیجیتال مارکتینگ لازم و ضروری است. معمولا طراحی‌ های گرافیکی، کار افراد گرافیست است اما یک کارشناس باید توانایی طراحی یک بنر با یک دکمه CTA  یا کال تواکشن و تغییرات کلی در تصاویر را داشته باشد.

سعی کنید کلاس های مربوطه ای که برای آشنایی با این ابزار ها وجود دارند را به طور دائم دنبال کنید و همیشه متناسب با نوع کاربری سایت تان طراحی های جذابی تولید کنید و در آن جا قرار دهید.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید حواسش به طور کامل برندینگ شرکت باشد و آن را به صورت صحیح مدیریت کند. مثلا با بهره گرفتن از تبلیغات، آگاهی و اطلاعات مخاطبان را با نام و محصولات شرکت افزایش دهد و از این طریق سعی کند فروش را در آینده افزایش دهد.

یک کارشناس باید با سایر شرکت ها و همکاران در ارتباط باشد و از ظرفیت آن ها برای ایجاد هم افزایی بیشتر استفاده کند. همچنین باید روی شبکه های اجتماعی شرکت نظارت داشته باشید و استراتژی مناسبی برای حضور در این فضا انتخاب کنید.

یک کارشناس در حوزه دیجیتال مارکتینگ با وجود داشتن مهارت‌ های مختلف، معمولا در یک زمینه تخصص کسب می ‌کند و در همان مشغول به کار می‌ شود همین کار موجب پیشرفت آن می شود.

در کل می توان گفت که شغل دیجیتال مارکتینگ می تواند یک گزینه عالی برای اکثر افراد باشد اما به شرطی که به تمام اصول و قواعد آن دقت کافی داشته باشند.