چه اشتباهاتی به بازاریابی محتوایی شما صدمه می زنند

آموزش بازاریابی,اشتباهات بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب به طور تمام و کمال با قواعد و اصول آن آشنا شود و کار هایش را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. در غیر این صورت قطعا آن شخص در آینده دچار مشکل می شود و همین ممکن است موجب به وجود آمدن ضرر هایی شود. زیرا گاهی اوقات، بی دقتی در تولید محتوا و اشتباهات نگارشی ساده باعث می شود تا سایت یا بلاگ شما صدمات سختی را تحمل کند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با برخی از این اشتباهات آشنا کنیم.

آموزش بازاریابی,اشتباهات بازاریابی محتوا,آموزش بازاریابی,

  • نوشتن محتوا های تکراری

قطعا می توان گفت که هیچ چیزی به اندازه نوشتن محتوای تکراری نمی تواند نتایج مرتبط با سایت شما را در موتور های جستجو به خطر بی اندازد! مسلما اگر شما هر بار محتواهای جذاب و متفاوتی تولید کنید، قطعا یک نتیجه مطلوب را به دست می آورید اما اگر محتواها تکراری باشند، موتور های جستجو سایت شما را متقلب در نظر خواهند گرفت و از صفحه اول نتایج جستجو خارج می کنند.  به همین علت بهتر است این گزینه از اشتباهات بازاریابی محتوا را بسیار جدی بگیرید.

  • استفاده نکردن از سر تیتر های جذاب

همان طور که می دانید؛ یک تیتر جذاب و زیبا، مخاطبین زیادی را مجذوب خود می کند. اگر در یک محتوا از عنوان های جذاب استفاده نکنید، مخاطب تان هیچ ذوق و شوقی برای خواندن ادامه مطلب شما نخواهد داشت و در نتیجه افرادی کمی از سایت تان بازدید می کنند.

  • در نظر نگرفتن کیفیت محتوا

یک محتوای بی کیفیت اصلا ارزش و اهمیتی ندارد، زیرا بیشتر مخاطبان قبل از هر چیزی به کیفیت آن توجه می کنند و اگر متوجه شوند که آن محتوا از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد، بی شک بازخورد منفی از خود نشان می دهند و دیگر به سایت شما برنمی گردند.

  • نداشتن هدف مشخص

یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی محتوا، نداشتن یک هدف مشخص می باشد. زیرا محتوایی که هدف مشخصی نداشته باشد برای کسب و کارهایی که از طریق تولید محتوا اقدام به جذب مشتری و مخاطب می کنند، اهمیت چندانی ندارد. در واقع می توان گفت که نبود چنین استراتژی هایی باعث می شود تا کاربران در برخورد و مواجهه با سایت هایی از این دسته دچار سردرگمی شوند و نتوانند با آن ها ارتباط لازم را برقرار کنند.

  • استفاده از محتواهای غیر مرتبط

قطعا نوشتن محتواهای غیر مرتبط، سبب می شود که کاربران شما دچار سردرگمی شوند. یک محتوا در صورتی که با کسب و کار شما ارتباط نداشته باشد، شما را به اهداف خود نزدیک تر می کند. به همین دلیل بهتر است که زمان خود را صرف ایجاد محتوایی کنید که به اهداف بازاریابی محتوا شما کمک بیشتری می کند. برای انجام این روش، موضوعات مورد علاقه کاربران خود را پیدا کنید و محتوای خود را رابطه با این موضوعات ایجاد کنید.

  • استاندارد نبودن صفحات محتوا

یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی محتوا، صفحه بندی نادرست می باشد. اگر مقاله شما بسیار طولانی است یا دارای بخش های متفاوتی می باشد، صفحه بندی آن می تواند به خوانندگان کمک کند. اما زمانی که برای کلیک کردن بر روی لینک های خود بدون دلیل خاصی مطالب خود را در صفحات مختلف سایت قرار می دهید، سبب می شود کاربران شما ناراضی باشند. همچنین باید در محتوا پیام خود را به طور کامل به مخاطب تان برسانید، اما فراموش نکنید که یک محتوای طولانی می تواند مخاطب را خسته کند.

اشتباهات بازاریابی محتوا,آموزش بازاریابی,اشتباهات بازاریابی محتوا,

  • مناسب بودن ظاهر محتوا

هنگامی که دیگران از محتوا و سایت شما بازدید می کنند، در اولین نگاه آن ها سایت شما را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار می دهند. در این صورت اگر سایت شما ظاهر زیبایی نداشته باشد تاثیر بسیار بدی بر مخاطب شما خواهد گذاشت و مطالب خوب شما کمتر به چشم خواهند آمد. به همین علت اگر سایت شما دارای مشکلات ظاهری یا تبلیغات زیاد و بی کیفیت است سعی کنید این مشکلات را در اسرع وقت رفع کنید تا نتایج بهتری را به دست آورید. اکثر افرادی که به طور دقیق و کامل دوره های آموزش بازاریابی محتوا را گذرانده اند، دچار این اشتباه نمی شوند و تمام خلاقیت خود را به کار می گیرند تا بهترین محتوا را تولید کنند.

  • دقت نکردن در اندازه محتوا

تا کنون در بازاریابی محتوا هیچ مقدار مشخصی برای اندازه و طول محتوا تعیین نشده است تا نشانگر نیاز دقیق بازدید کنندگان باشد اما گاهی اوقات محتوای کوتاه می تواند بسیار کاربردی باشد و پیام خود را به سرعت به کاربر منتقل کند. همان طور که می دانید؛ اندازه محتوا شما به کسب و کار و نیاز کاربران شما بستگی دارد. یک محتوای ضعیف و بی کیفیت سبب می شود افراد بازدید کننده، اطلاعات بیشتر را در سایت رقبای شما جستجو کنند. از این رو سعی کنید محتوای کاربردی و قوی تولید کنید که همه اطلاعات ضروری را در کوتاه ترین زمان ولی به شکل قابل فهم به کاربر ارائه کند.

تا این قسمت از مطلب با برخی اشتباهات بازاریابی محتوا آشنا شدید؛ اگر این اشتباهات را در نظر بگیرید و از انجام دادن آن ها خودداری کنید، علاوه بر این که در کار ها موفقیت بیشتری کسب می کنید، دیگر بازاریابی محتوایی تان هم دچار صدمه نمی شود.