منظور از بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوایی,بازاریابی محتوایی چیست,مزایای بازاریابی محتوایی

چگونه باید از بازاریابی محتوایی استفاده کرد؟

بازاریابی محتوایی، فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیر کردن یک گروه مشخص از مخاطبان، برای رسیدن به درآمد می پردازند. این نوع روش، بخشی از بازاریابی و توسعه کسب و کار شماست که بر توزیع محتوای با کیفیت و مرتبط تمرکز دارد. هدف کلی این کار، جذب کردن مخاطبین جدید و حفظ مخاطبین قبلی است.

استفاده از روش محتوایی به افراد کمک می کند که دانش بیشتری داشته باشند اما بازاریابی محصول صرفاً بر ویژگی های آن محصول به طور عمومی تمرکز دارد. آموزش های بازاریابی به عنوان یک سرمایه گذاری سال ها مانند یک دارایی باقی می ماند اما تبلیغات محصول برای یک دوره خاص است و عمر کوتاهی دارد.

این امر به معنای نامناسب بودن بازاریابی محصول نمی باشد. همه اجزای چرخه بازاریابی باید با یکدیگر هماهنگ کار کنند تا اثربخشی فرآیند را افزایش دهند. این بازاریابی با اطلاعات سر و کار دارد. جذب مخاطب در این کار، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. موفقیت در روش بازاریابی محتوا،  نیازمند نظم، زمان و خلاقیت است.

بازاریابی محتوایی,بازاریابی محتوایی چیست,مزایای بازاریابی محتوایی,

در بازاریابی محتوا چه اصولی باید رعایت کنید که موفق تر شوید؟

  • داشتن نکات مثبت

محتوایی که تولید می کنید باید ارزش واقعی داشته باشند. سعی کنید محتوا شامل اطلاعات مفید، مطالب آموزشی کاربردی یا حتی سرگرم کننده باشد. محتوای شما باید  توجه خواننده را جلب کند. از نکات مثبت و مزیت های محتوای تان تبلیغ کنید. این تبلیغات نه تنها عکس العمل خوبی از سوی مردم دارد، بلکه به بازاریابی محتوایی نیز کمک می کنند تا اعتبار کسب کنید.

  • برخوردار بودن از سرعت عمل کافی

سرعت عاملی نیرومند است که مردم را وادار به اقدام و واکنش می کند. تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا محتوایی تولید کنید که مخاطب را وادار به اقدام و واکنش کند. با سرعت عمل اطلاعات مناسب و تازه ای را به دست آورید که از ارزش بالایی  برخوردار باشند.

  • ذکر منبع

مردم  حقایق را بیشتر می پسندند. شاید شما مطالب زیادی از خودتان داشته باشید، اما بهتر است برای گفته های خود منابعی هم ذکر کنید. بهره گرفتن از منابع گوناگون، راهی مؤثر و آسان برای کیفیت بهتر بازاریابی محتوا و به فروش رساندن آن است. هدف شما این است که مردم به برند شما اعتماد کنند. پس برای آمار و شواهد خود،  منابع  معتبر نام ببرید.

بازاریابی محتوایی,بازاریابی محتوایی چیست,مزایای بازاریابی محتوایی,

  • بر طرف کردن کنجکاوی مخاطبان

کنجکاوی یکی از دلایل تأثیر گذاری برند سازی شخصی در بازاریابی است. مردم کنجکاو هستند بدانند پشت چیزهایی که خریداری می کنند چه کسانی دست به کار هستند. مخاطبان شما در پی اطلاعاتی هستند که زندگی را برایشان آسان تر و خوشایندتر ‌کنند و راهکارهایی را برای مشکلات شان فراهم ‌سازند. شما باید به هر سوالی که راجب محتوای تان از شما می پرسند، به درستی پاسخ دهید.

  • بر انگیختن احساسات دیگران

در بازاریابی محتوایی، نباید تمام محتوای خود را صرف احساسات و عواطف کنید. باید بدانید اطلاعاتی که احساسات را بر در بر می گیرند، می توانند بسیار مؤثر باشند. طوری احساسات را باید برانگیخت، که دیگران فکر نکنند شما در حال سوءاستفاده و یا کلاه برداری هستید. باید محتوایی تولید کنید که عواطف را برانگیزد و در عین حال، با رویکردی منطقی و صحیح برای شما اعتبار و اعتماد به همراه بیاورد.

احساسات و عواطف، به شما کمک می کنند، تا محتوایی نیرومند داشته باشید. برای هر یک از عواطف و احساسات، محتوایی به خصوص باید در نظر بگیرید.

چند روش که در بازاریابی محتوا می توانید انجام دهید

  • استفاده از کتاب یا دفترچه کوچکی که توضیحات لازم راجب یک محصول را ارائه دهد.
  • مصاحبه در مورد تمام خصوصیات محصول.
  • تبلیغ در مورد یک فیلم یا کتاب.
  • استفاده از ویدئو های آموزشی.

بازاریابی محتوایی,بازاریابی محتوایی چیست,مزایای بازاریابی محتوایی,

مزایای بازاریابی محتوایی

  • ایجاد وفا داری و اعتماد
  • قابلیت دیده شدن بیشتر محتوای شما
  • ایجاد روابط اجتماعی بیشتر بین شما و مشتریان
  • بهبود بخشیدن به آگاهی و شناخت بیشتر برند ها
  • به دست آوردن قدرت و اعتبار
  • معرفی شدن به عنوان یک متخصص در صنعت
  • بازدید فراوان از سایت
  • شروع کردن به کار با سرمایه و هزینه اندک

دنیای امروز دنیای محتوا است. امکان ندارد شما در موتورهای جستجو کلمه ای وارد کنید و با دنیایی از مطالب در مورد آن روبرو نشوید. از آن جایی که محتوا، انواع گوناگونی دارد، بازاریابی محتوایی نیز شامل انواع مختلفی می شود و روش های انجام آن ها هم با یک دیگر متفاوت است.

باید بدانید که محتواها فقط نوشته ها و مقالات شما نیستند، بلکه شامل فیلم های آموزشی، کتاب های الکترونیکی، سوالات و پاسخ ها، تصاویر و خیلی چیزهای دیگر هم می شوند. برای خودتان برنامه ریزی طراحی کنید. بهترین برنامه ریزی برای آینده کسب و کارتان همان تجربه هایی است، که خودتان از بازاریابی ها به روش های مختلف بدست می آورید، دقت داشته باشید که کدام نوع از بازاریابی برای کسب و کار شما مفید تر است آن را انجام دهید و به جای کپی کردن محتوای سایت های دیگر، خودتان با تفکر خلاقانه ایده های جدید و محبوبی را خلق کنید.