سوشیال سیگنال چیست

جذب سوشیال سیگنال,راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال,سوشیال سیگنال

امروزه شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری از یک کانال پیام رسانی را دارند. آنها این قابلیت را دارند که به صورت غیرمستقیم بر سئو سایت ها تاثیر بگذارند. در شبکه‌های اجتماعی هر حرکتی یک نوع سیگنال و نشانه را در پی دارد. فعالیت‌هایی که در شبکه اجتماعی انجام می پذیرند باعث رتبه بندی جستجوی ارگانیک یک صفحه از سایت می شوند و در واقع باید چنین گفت که یکی از فاکتورهای گوگل می باشند که به صورت غیرمستقیم به رتبه بندی سایت ها یاری می رسانند. این فعالیت‌ها شامل کامنت گذاشتن های افراد، همه لایک کردن ها، به اشتراک گذاشتن ها، ریتوییت کردن ها، پین کردن ها و… همگی سوشیال سیگنال را شامل می شوند. امروزه افراد برای فروش خدمات و محصولات خود از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرند.

 اهمیت سوشیال سیگنال در رتبه بندی موتورهای جستجو

اخیراً شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال سیگنال  ها اهمیت بالایی در رتبه بندی های جستجو را به خود اختصاص داده‌اند که به صورت غیر مستقیم در آن تأثیر می‌گذارد. موتورهای جستجو نظیر گوگل با همه توان سعی خود را می‌کنند که کاربران شان از رضایت مطلوبی برخوردار باشند. به همین علت هر موضوعی که بتواند رضایت کاربران را به سوی خود جلب کند جزو الگوریتم های گوگل می شود. در زمان‌های گذشته بک لینک ها اهمیت بسیاری در رتبه بندی داشتند اما در طی زمان از اهمیت بک لینک ها کاسته شد.

ارتباط سوشیال سیگنال با سئو

ارائه محتوا و موضوع مناسب و با کیفیت بالا به کاربران جزو اهداف اصلی یک موتور جستجو است.  زمانی که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی صفحه ای را لایک کرده و به اشتراک می‌گذارند نشان دهنده این واقعیت است که محتوای این صفحه مفید، کاربردی و مطلوب است. با توجه به تعداد دفعات مشاهده یک URL  از سایت موتورهای جستجو قادرند کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهند.

با توجه به افزایش اشتراک گذاری یکURL در شبکه های اجتماعی، می توانند سیگنال های اجتماعی را تشخیص دهند و با توجه به این سیگنال ها، در نتایج جستجو به رتبه بندی صفحات بپردازند. اقتدار دامنه و مشخص شدن کیفیت یک URL از طریق افزایش سیگنال های اجتماعی مشخص می‌شود. بهترین شبکه های اجتماعی برای دریافت کاربرد سوشیال سیگنال شامل فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس، پینترست و لینکدین هستند.

سوشیال سیگنال ها تاثیر های مستقیم و غیرمستقیم بر روی سئو سایت ها دارند.

تاثیرات مستقیم سوشیال سیگنال ها

میزان دفعاتی که پست شما در فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود.

تعداد افرادی که پست های شما را در فیسبوک لایک می کنند.

میزان افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند.

میزان دفعاتی که لینک سایت یا نام برند شما در توییتر، توییت می شوند.

تاثیرات غیر مستقیم سیگنال های شبکه های اجتماعی

افزایش time on siteزمان حضور در صفحه

کاهش bounce rateنرخ پرش

افزایش returning visitorsبازدید کننده های بازگشتی

افزایش تعداد بک لینک ها

همه این موارد باعث می شوند که رتبه سایت شما در صفحه serp گوگل افزایش پیدا کند.

بالا بردن سوشیان سیگنال و بهبود رتبه سایت

برای بهره بردن مطلوب ازکاربرد سوشیال سیگنال ها بهتر است که موارد ذیل را انجام دهید

اکانت شبکه اجتماعی خود را فعال کنید

تلاش کنید فالوورهای مفید بسیاری را جذب کنید

به صورت روزانه و منظم فعال باشید و در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید

پیغام ها و سخنانی که افراد در مورد برند شما می‌گویند توجه کنید و به صورت مطلوب و مثبت پرسش‌ها و نقدهای آنان را پاسخ دهید

می توانید از تصاویر کمک بگیرید زیرا تصاویر این قابلیت را دارند که میزان تعامل را برای شبکه‌های اجتماعی متنوع به صورت قابل توجهی افزایش دهند

نیاز است که جایزه و مسابقه را در صفحه خود داشته باشید تا کاربران را به سوی برند خود جذب کنید

برای اشتراک گذاری مطالب و لینک شما در شبکه های اجتماعی نیاز است که کاربران را دعوت و تشویق کنید

می توانید دکمه های اشتراک گذاری را در سایت خود ایجاد کنید

برای لایک و اشتراک گذاری پست خود جایزه مشخص کنید

کمپین های جذب سوشیال سیگنال را به وجود آورید

می توانید لایک ها، اشتراک گذاری ها و کامنت ها را به وسیله ابزارهای رایگان بسیاری که در زمینه های بازاریابی شبکه اجتماعی موجود هستند بررسی ورد یابی کنید

به کامنت ها پاسخ دهید و بهتر است به گونه‌ای جواب دهید که بحث ادامه دار شده و باعث افزایش کامنت ها شود

پست های جنجالی و چالش برانگیز به گونه‌ای که در حوزه کاری خود برای کاربران جذاب و مورد بحث باشد

جذب سوشیال سیگنال,راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال,سوشیال سیگنال,

سوشیال سیگنال چه کاربردی دارد

به عنوان یکی از فاکتورها و عواملی که باعث افزایش رتبه سایت در نتایج سرچ گوگل محسوب می‌شود سوشیال سیگنال در کنار بک لینک ، ترافیک ورودی از گوگل و برندسازی به عنوان چهار عامل اصلی درoff page seo یا صعود خارجی نام برده می‌شود.

همانندی سوشیال سیگنال با سئو در جنبه داخلی on-siteو خارجی off-site

راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال داخلی به عوامل داخلی on-site به وبسایت بستگی دارند به عنوان مثال فراهم کردن دکمه های CTAدر وب سایت مثل فالو کردن در توییتر، لایک کردن در فیس بوک. گذاشتن دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت به صورت اشتراک گذاری در فیسبوک ،اشتراک در گوگل پلاس و…

راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال خارجی به عوامل خارج از وبسایت شما بستگی دارند به عنوان مثال ایجاد کردن اکانت یوتیوب ، ساختن اکانت پینترست ، ایجاد کردن صفحه در توییتر، ساختن صفحه در فیسبوک سایر پلتفرم سوشیال مدیا ، ایجاد کردن صفحه شرکتی در لینکدین