صفر تا صد نامگذاری برند

اصول نامگذاری برند,روش نامگذاری برند,نامگذاری برند

نامگذاری برند یا همان انتخاب نام برند، نقش یکی از عناصر اصلی در برندینگ را ایفاء می کند و از انتخاب های بنیادین در برند سازی به شمار می رود، چرا که نام برند می تواند تداعی کننده محصول و یا خدمات آن برند باشد. انتخاب نام برند باید به صورت مفید، مختصر و بسیار قدرتمند انجام شود تا بتواند به صورت خاص در ذهن مخاطب جای گیرد. نام گذاری یک هنر است، اما بدون یک برنامه استراتژیک، همه می توانند به سرعت و بی هیچ هزینه ای اسمی را برای برند خود انتخاب کنند.

چند مورد از اصول نامگذاری برند

  • کسب اطلاعات مفید برای نام گذاری برند

وقتی در اولین مرحله به وجود آمدن و نامگذاری برند خود هستید مشتریان تان هیچ دیدگاه خاصی از برند تازه به وجود آمده شما ندارند و این شما هستید که باید با زیرکی کامل آن را به مشتریان خود معرفی کنید و شخصیت مثبت برای برند تان به وجود آورید تا مشتریان ترغیب به امتحان آن شده و زمینۀ پیشرفت برای شما محیا شود. سعی کنید با صبوری کامل برند خود را معرفی کنید، هرچه برای خود پرسش‌ های متنوع ‌تری طراحی نمایید مسلماً راه برای تان روشن‌ تر و تعداد بیشتری از مشتریان را پاسخ گو هستید

  • به پرسش ها پاسخ دقیق بدهید

اگر بتوانید به پرسش ‌های خود در مورد برند تان جواب صحیح و اصولی بدهید مطمئناً این امر شما را در یافتن نام‌ هایی که واقعاً متناسب با فعالیت برند شما باشد یاری می‌ کند و نحوه نامگذاری برند برای تان راحت تر می شود. اگر این دقت و تمرکز خود را افزایش دهید به فهرست جامع و کاملی دست خواهید یافت و اگر دقیقاً به احساسات، ارزشمندی، موقعیت و آن چه ترجمه کاملی از برند شما است فکر کنید، تمام این مفاهیم می ‌تواند منجر به نام تجاری مناسب و معرفی روش انتخاب نام برند صحیح شود. با در نظر گرفتن این موارد شروع به تهیه فهرستی از نام‌ ها که فکر می ‌کنید با اهداف شما سازگار هستند، کنید.

اصول نامگذاری برند,روش نامگذاری برند,نامگذاری برند,

  • اعتبار نام‌ های انتخاب شده برند را بسنجید

یکی دیگر از اصول نامگذاری برند، سنجش نام آن می باشد. اگرچه انتخاب نام بسیار مهم و حیاتی است اما بررسی این موضوع نیز در اولویت دوم قرار می ‌گیرد که انتخاب شما کاملا مناسب و تاثیرگذار است یا این که شباهت بسیار زیادی با ایده‌ هایی که افراد دیگر نیز به آن رسیده ‌اند دارد، در این مرحله باید سعی کنید فهرست طولانی گزینه‌ های خود را به تعداد اندکی از نام‌ ها کاهش دهید.

  • امتحان و بررسی سوابق برند

در این مرحله از نامگذاری برند سعی کنید با گرفتن بازخورد از سوی مخاطبان هدف بررسی نمایید که چه قدر نام برندی که انتخاب کرده اید در تکمیل و رسیدن به اهداف تان به شما کمک کرده است. این آزمون به شما کمک می ‌کند نحوه ظاهر شدن نام تان در استراتژی‌ های سئو و بازاریابی محتوا از نظر کیفی و کمی را بسنجید. بررسی این بازخورد ها که با گذشت زمان به سوابق برند تبدیل می ‌شوند یکی از عناصر اصلی استراتژی نامگذاری و اصول انتخاب نام برند است.

  • در انتخاب دقت کنید که برند شما معنای دیگری نداشته باشد

بعد از نامگذاری برند خود، نوبت به این می‌ رسد که بررسی‌ های زیادی را برای پیدا کردن معنای دقیق لغوی آن شروع نمایید؛ زیرا برخی از اصطلاحات در هر گویش و قومیتی خاص معنایی متفاوت را از خود نشان می ‌دهند که کوچک‌ ترین بی ‌دقتی در مورد این مطلب می ‌تواند ضربات جبران‌ ناپذیری را به برند وارد نماید. شما نامی را برای برند خود با هدف القای معنایی خاص انتخاب می ‌کنید در صورتی‌ که معنای آن لغت در گویشی دیگر کاملاً متفاوت و حتی متضاد خواهد بود در این صورت جبران چنین خسارتی هزینه زیادی را بر دوش شما خواهد گذاشت. به همین علت در نحوه نامگذاری برند خود بسیار دقت و اطلاعات داشته باشید.

نحوه نامگذاری برند,اصول نامگذاری برند,روش نامگذاری برند,

  • تطابق داشتن نام برند با دامنه

مطابقت نام برند با دامنه نیز از اصولی است که باید در نظر قرار داشته باشید تا بتوانید مشتریان خود را پیدا کرده و اطمینان حاصل کنید که دامنه بهترین راه رسیدن مشتریان به شما هستند دقت نمایید که شما در حال آماده شدن برای یک حضور دیجیتال هستید و برند یعنی وسیله ‌ای که دست مشتریان شما را گرفته و در فضای گسترده اینترنت به فروشگاه شما هدایت می ‌کند.

اگر چه انتخاب نام برند با اهداف سازمانی جزء اولین اصول نامگذاری برند است و هرچه بتوانید نامی که با این هدف هم ‌راستا باشد را انتخاب کنید، موفقیت با شما قرین و نزدیک ‌تر است، اما فراموش نکنید که نام برند شما باید به ‌یاد ماندنی باشد و تعیین یک نام به‌ یاد ماندنی قطعا کار ساده‌ ای نیست. نام برند باید ساده، کوتاه و آسان باشد، زیرا اگر مخاطبان شما نتوانند نام شرکت تان را به‌ راحتی تلفظ نمایند، ممکن است کمتر به آن توجه کرده و از کنارش بگذرند یا ممکن است آن را برای راحتی مخفف نمایند.