تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟

بهینه سازی وب سایت,تفاوت سئو داخلی و خارجی,سئو خارجی

پیش از هرکاری لازم است با مفهوم اصلی سئو سایت آشنا شویم سپس وارد مباحث اصلی شرح تفاوت سئو داخلی و خارجی بپردازیم. seo مختصری از کلمات لاتین search engine optimization می باشد که در معنای بهینه سازی موتور جستجوی گوگل به کار می رود. متخصصین برای آن که بتوانند عملکرد سئو را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند آن را در قالب دو دسته متفاوت در نظر می گیرند که عنوان های سئو داخلی و خارجی را برای آن ها برگزیده اند. سئو داخلی به مسائل روز صفحات مختلف سایت جهت افزایش رتبه آن می پردازد و سئو خارجی وضعیت سایت در دیگر شبکه های اجتماعی و وب سایت های دیگر را مورد بررسی قرار می دهد.

بهینه سازی وب سایت چه مزیت هایی به دنبال دارد؟

بهینه سازی وب سایت با کمک اصول تعیین شده توسط سئو انجام می گیرد که با رعایت آن ها به پیشرفت سایت و کسب جایگاه برتر گوگل کمک می کند. اصول سئو به تکنیک ها و روش هایی اطلاق می گردد که به افزایش بازدید محتوا و دریافت بک لینک های طبیعی ختم می شود و درنتیجه آن افزایش کاربر و مشتری برای سایت های فروشگاهی را به دنبال دارد.

بهینه سازی وب سایت,تفاوت سئو داخلی و خارجی,سئو خارجی,

تفاوت سئو داخلی و خارجی در زمینه اهدافی که به دنبال دارند چیست؟

بزرگترین هدف سئو داخلی کنترل بارگذاری محتوای باکیفیت در صفحه های مختلف سایت می باشد. این بخش از سئو کمک می کند که فرآیند فعالیت سایت مطابق با خواسته های مختلف گوگل پیش رود و امنیت سایت را به همراه تثبیت جایگاه را به دنبال داشته باشد.

اما برخلاف آن سئو خارجی فعالیت هایی که خارج از سایت به منظور افزایش رتبه و بازدید سایت انجام می گیرد را دنبال می کند. برای مثال بررسی مسیر بیشترین ترافیک سایت و یا میزان بک لینک های ارسال شده به سایت. مدیران می توانند با دریافت اطلاعات این بخش در جهت کسب جایگاه برتر اقدامات مفید تری اعمال کنند تا این فرآیند خیلی سریعتر به نتیجه برسد.

سئو داخلی بایستی چه ویژگی هایی به همراه داشته باشد؟

  • توانایی پیشگیری از تولید محتوای کم ارزش و بی کیفیت
  • جلوگیری از بارگذاری محتوای کپی شده در سایت
  • ذکر منابع به کار گرفته شده برای تولید محتوای مربوطه
  • کنترل محتوای تولید شده مطابق با نیاز کاربران و اهداف سایت

یک سئو داخلی عالی بایستی تمامی این ویژگی ها را با خود به همراه داشته باشد و سایت را در جهت اهدافی که به دنبال می کند یاری بنماید.

تفاوت سئو داخلی و خارجی در زمینه پارامتر های موثر رتبه بندی چیست؟

برای  آن که تفاوت سئو داخلی و خارجی را بتوانیم طبق دسته بندی خاصی دنبال کنیم که خواننده نیز در اثر درهم ریختگی مطالب گیج نشود در ابتدا تنها موثر بر بهینه  سازی سئو داخلی را شرح می دهیم

  1. کاربرد کلمات کلیدی به تعداد استاندارد در محتوای تولید شده
  2. انتخاب تگ عنوان و یا موضوع اصلی مقاله در جذابیت هرچه تمام تر با کمک کلمات کلیدی. انتخاب تگ توضیحات متا شاید برای جذب مستقیم کاربر کاربرد زیادی نداشته باشد اما به مرور زمان تاثیرات مثبت خود را بر جای می گذارد. این بخش لازم است از میان 130 کاراکتر تا 165 کاراکتر انتخاب شود تا بتواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.
  3. سری تگ هایی وجود دارند که از H1 تا H6 به کار گرفته می شوند و فعالیتی نظیر زیباتر نشان دادن محتوای تولید شده را دنبال می کنند.
  4. کاربرد تصاویر باکیفیت و مطابق با اهداف سایت موجب می شود محتوای تولید شده از جذابیت بالاتری برخوردار باشد و مدت زمان بیشتری کاربران را در سایت نگهدارد. به این شکل محتوا از نظر گوگل ارزشمند تر شناخته می شود.
  5. در انتهای هر محتوا لازم است دکمه ای در نظر گرفته شود تا اشتراک گذاری مطالب را برای کاربران امکان پذیر سازد. زیرا این کار کمک میکند لینک سازی خارجی بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.
  6. افزایش سرعت بارگذاری سایت کمک به جذب کاربران بیشتری می کند. به این شکل که اگر مطالب سایت با سرعت پایینی بارگذاری شوند کاربران خسته شده و سایت را ترک می کنند تا جایی که دیگر مایل به مراجعه مجدد در سایت نمی باشند.
  7. پشتیبانی از نسخه موبایل یکی دیگر از موارد موثر پارامتر های سئو داخلی می باشد که به عنوان یکی از مسائل تاثیر گذار بر روی افزایش بازدید سایت و پیشرفت سایت شناخته می شود . به این گونه که طی بررسی ها مشخص شده که 80 % کاربران سایت ها را نسخه های موبایل تشکیل می دهد.

این موضوع توسط الگوریتم های گوگل نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد و سایتی را به عنوان برترین می شناسند که در کنار نسخه دسکتاپ از نسخه موبایل نیز پشتیبانی کند. سئو داخلی و خارجی موضوع مهمی است که باید به طور کامل بررسی شود.

سئو داخلی,سئو داخلی و خارجی,بهینه سازی وب سایت,

حال به بررسی پارامتر های موثر بر سئو خارجی می پردازیم

  • لینک سازی خارجی یکی از پارامتر های مهم موثر بر سئو خارجی می باشد که از طریق اشتراک گذاری محتوا در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی دریافت می شود. این موضوع بیشترین اثر گذاری را بر روی پیشترف سایت دارد.
  • تعیین موقعیت مکانی باعث می شود در هنگام جستجوی کاربران نزدیک ترین سایت های ثبت شده در موتور جستجو به نمایش درآیند.