چگونه دامنه مناسب برای بهتر شدن نتایج سئو انتخاب کنیم

دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی

انتخاب دامنه سئو شده در زمان راه اندازی وب سایت، یک تصمیم مهم است که می تواند عواقب زیادی برای موفقیت در تجارت آنلاین شما به همراه داشته باشد. ساختن نام تجاری بصورت آنلاین اتفاق می افتد و متاسفانه بیشتر مبتدیان در آن شکست می خورند.

انتخاب نام دامنه سازگار با SEO به آن راحتی که به نظر می رسد، نیست، این کار به زمان و توجه زیادی نیاز دارد. اگر نام دامنه را اشتباه انتخاب کنید، ممکن است در نتیجه ترافیک جستجو، درآمد خود را از دست دهید یا بدترین حالت ممکن رخ دهد و Google وب سایت شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کند.

دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی,دامنه در سئو,

سال هاست که استراتژیست های SEO برای کمک به کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو روش های زیادی را ابداع کرده اند و دریافتند که نام دامنه، در سئو نقش اساسی دارد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه نام دامنه سایت می تواند بر رتبه بندی جستجو گرها اثر بگذارد و مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب نام دامنه در سئو در نظر بگیرید، کدام موارد هستند.

چرا نام دامنه شما اینقدر مهم است؟

یک نام دامنه خوب باعث افزایش آگاهی از برند می شود و مشتریان شما را حفظ می کند. دامنه اولین چیزی است که بازدیدکنندگان وب سایت می بینند. انتخاب دامنه سئو شده باعث می شود وب سایت شما حرفه ای به نظر برسد.

از طرف دیگر نام دامنه خوب به افزایش نرخ کلیک (CTR) و همچنین افزایش ترافیک جستجو کمک می کند. بیایید بررسی کنیم چگونه یک نام دامنه مناسب SEO برای وب سایت جدید خود انتخاب کنیم.

سئو دامنه های فارسی,دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی,

  1. از پسوندهای دامنه سطح بالا (TLD) استفاده کنید

قبل از خرید دامنه، باید بدانید که چه پسوند دامنه ای برای شما یا کسب و کارتان مناسب است. بیش از 1000 پسوند دامنه در سیستم نام دامنه وجود دارد که انتخاب دامنه سئو می تواند گیج کننده باشد.

طبق گزارش W3Techs بیش از 49٪ از کل نام های دامنه دارای پسوند “”.com هستند. پسوندهای دامنه معروف دیگری نیز در دسترس می باشند مانند: “net.”، “”.org، “.edu”،  “.info”و … که می توانید از آنها استفاده کنید.

پرکاربردترین پسوندهای دامنه:”.com” ،”.net” ،”.org”  و”.edu”  هستند. با این حال اگر می خواهید  بیشترین تاثیر مثبت دامنه در سئو را در یک وبلاگ، سایت تجارتی یا هر نوع وب سایت سودآوری دیگری ببینید، اکیداً توصیه می کنیم با پسوند دامنه” com.” همراه باشید.

دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی,دامنه در سئو,

  1. به دنبال نام دامنه های مارک دار بروید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از وب سایت های محبوب همیشه بالاتر از یک سایت کاملاً جدید رتبه بندی می شوند؟ پاسخ این است که آنها فقط یک وب سایت نیستند، بلکه هرکدام یک مارک تجاری هستند.

موتورهای جستجو مانند Google از “سیگنال های مارک” برای نمایش مقالات از وب سایت های با کیفیت استفاده می کنند. اما چه عاملی باعث تجاری شدن نام دامنه می شود؟ فکر کنید، Google.com یک نام تجاری منحصر به فرد است و معنی خاصی ندارد اما؛

به خاطر سپردن آن بسیار آسان می باشد

تلفظ ساده ای دارد

برای رقابت برجسته است

به عنوان مثال: دامنه “Apple.com” نسبت به دامنه “”TheNewBrandApple.com تجاری تر به نظر می رسد. برای انتخاب دامنه سئو و پیدا کردن نام های جدید، می توانید کلمات کلیدی مرتبط یا پسوندهای تصادفی را اضافه کنید.

سئو دامنه های فارسی,دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی,

  1. نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید

سعی کنید نام دامنه خود را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. تلفظ نام دامنه کوتاه بسیار آسان است و همچنین به خاطر سپرده می شود. می بینید که اکثر شرکت های موفق نام کوتاهی مانند گوگل، آمازون، توییتر، فیس بوک و … دارند.

طبق یک مطالعه، معمول ترین طول نام دامنه تقریباً 12 حرف است. ما به شما توصیه می کنیم که طول دامنه خود را بین 6 تا 14 نویسه نگه دارید.

دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی,دامنه در سئو,

  1. از خط فاصله و عدد در نام دامنه خودداری کنید

هنگام انتخاب نام دامنه برای سئو، بهتر است از خط فاصله و عدد اجتناب کنید. خط ها و اعداد تلفظ را دشوار می کنند. بیایید Apple.com را به عنوان مثال در نظر بگیریم که یک نام دامنه بسیار کوتاه بوده و تلفظ آن آسان است.

بیش از این Apple.com مانند یک مارک به نظر می رسد. چه می شد اگر خط های مختلف یا عددی در این نام مانند: “App-le.com” یا “1Apple.com” وجود می داشت؟ اگر اینطور بود شرکت نمی توانست به این سرعت گسترش یابد.

سئو دامنه های فارسی,دامنه در سئو,سئو دامنه های فارسی,

به کارگیری دامنه فارسی برای سئو

موتورجستجوگری مانند گوگل از فاکتورهای متعددی در رتبه بندی سایت ها استفاده می کند که انتخاب کلیدواژه ها در نام دامنه یکی از این عوامل تاثیر گذار است. از این رو ساخت دامنه های فارسی می تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه بندی سایت بگذارد.

ناگفته نماند که انجام این عمل سختی و مشکلات خاص خود را در پی دارد، از جمله تایپ کردن دامنه های فارسی که کاربران خیلی به آن عادت ندارد و این موضوع می تواند در طولانی مدت اثر منفی روی نام تجاری شما بگذارد.

سئو دامنه های فارسی بسیار دردسر ساز است، البته این را هم بگوییم که Google مشکلی با ایندکس صفحات با دامنه فارسی ندارد. به طور کلی اگر می خواهید رتبه بالایی در جستجوگرها داشته باشید، توصیه نمی کنیم که دامنه را به فارسی ثبت کنید.