آشنایی با گوگل آنالیتکس و کاربردهای آن

آموزش گوگل آنالیتیکس,ابزار گوگل آنالیتیکس,فیلم های آموزش گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتکس یا گوگل آنالیز یا به اصطلاح انگلیسی آن Google Analytics یکی از چندین ابزار گوگل است که برای آنالیز و تجزیه و تحلیل بر روی وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین است. در ابتدا این ابزار یک سایت معمولی می باشد که در آن بخش های مختلفی تدارک دیده شده است و از هرکدام از بخش های آن هم می توان استفاده کرد. اما اگر شما در استفاده از گوگل آنالیتکس حرفه ای باشید و با تمام قسمت های آن آشنایی کاملی داشته باشید، هیچوقت آن را یک ابزار ساده نخواهید دانست در نهایت این ابزار را جزء یکی از پیچیده ترین نرم افزارها در دنیا خواهید دانست برای این که با این ابزار بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

چرا استفاده از گوگل آنالیز مهم است؟

وظیفه گوگل آنالیز این است که رفتار بازدید کنندگان، مخاطبان و مشتریان وب سایت را بررسی و گزارش می کند. پس از این ابزار می توان انتظار داشت که به چند سوال زیر پاسخ دهد؛

میزان بازدید از وب سایت ما چقدر است؟

در زمانی که بازدیدکنندگان در سایت ما حضور دارند چه کاری را انجام می دهند؟

در وب سایت ما چه بخش های بیشتر برای بازدیدکنندگان جذاب تر است؟

کاربران چگونه وب سایت ما را پیدا می کنند؟

واکنش و عکس العمل بازدیدکنندگان نسب به سایت و محتوای ما چگونه است؟

همان طور که مشاهده می کنید تجزیه و تحلیل هایی که در این ابزار انجام شده است رفتار بازدیدکنندگان را از لحظه ای که وارد می شوند تا لحظه خروج نشان می دهد، اگر ما به عنوان یک دارنده سایت بدانیم که بیشتر ترافیک ما به دلیل ارگانیک بودن است یا خیر، یا به طور مستقیم است یا این که از وب سایت های دیگر ارجاع داده شده است، به راحتی می توانیم نقاط ضعف و قوت وب سایت خود را پیدا کنیم و ایرادات موجود را برطرف کنیم.

آموزش گوگل آنالیتیکس,ابزار گوگل آنالیتیکس,فیلم های آموزش گوگل آنالیتیکس,

زمانی که در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بازدیدکنندگان بیشتر سراغ چه محتواهایی از وب سایت می روند و نحوه حرکت آن ها را در بین صفحات مختلف وب سایت بررسی کنیم، این امکان برای ما وجود خواهد داشت که ترافیک را تقویت کنیم و مسیرهایی که موجب دور شدن بازدیدکنندگان می شود را حذف کنیم.

قبل از شروع به کار با گوگل آنالیتیکس چند نکته را مدنظر قرار دهید

قبل از این که کار با گوگل آنالیتیکس را آغاز کنید و بهتر است چند نکته از آموزش گوگل آنالیتیکس را فرا بگیرید و به خاطر بسپارید که بهترین بازدهی و کارایی ممکن را از آن دریافت کنید. البته بیشتر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و حرفه ای هستند به مرور زمان کار با این ابزار را فرا گرفته اند این آموزش های گوگل آنالیتیکس بیشتر برای افراد مبتدی است که به دنبال یادگیری گوگل آنالیز هستند ابتدا به یاد داشته باشید که؛

گوگل آنالیتکس در ایران غیر فعال است

متاسفانه به دلیل تحریم، امکان استفاده از این ابزار برای ایران و چند کشور دیگر وجود ندارد، و تنها راه برای ورود به این نرم افزار استفاده از فیلترشکن ها و یا نرم افزارهای مختلف تغییر دادن آی پی است.

برای این که از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید نیاز دارید تاحدودی ترجمه انگلیسی را فرا بگیرید

نکته دیگری که در خصوص گوگل آنالیتیکس وجود دارد این است که تمام بخش های آن به زبان انگلیسی هستند اگر از فیلم های آموزش گوگل آنالیتیکس و روش های آموزش دیگری برخوردار نیستید، مجبور هستید که با اصلاحات و واژه های مختلف آن بیشترآشنا شوید.

گوگل آنالیتکس,گوگل آنالیتکس چیست,آموزش گوگل آنالیتیکس,

مهم ترین ابزار در گوگل آنالیز دنبال کردن رفتار بازدید کنندگان است

احتمالا در آموزش های بسیار زیادی ممکن است چند نکته ای به شما گفته نشود، ابزار گوگل آنالیتیکس بیشتر رفتار بازدیدکنندگان را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و اگر شما قصد داشته باشید که کسب و کار آنلاین خودتان را بهبود ببخشید و در رقابت با سایر رقبا موفق عمل کنید، بهتر است که تمرکز خود را بر روی رفتار بازدیدکنندگان بگذارید و واکنش و عکس العمل آن ها را نسبت به محتوای وب سایت معطوف کنید.

بهترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس برای کسب و کارها چیست؟

موقعیت جغرافیایی کاربران تان را مورد بررسی قرار دهید

موضوع بسیار مهمی که در استفاده از گوگل آنالیتیکس وجود دارد موقعیت جغرافیایی می باشد. زمانی که شما موقعیت جغرافیایی کاربران تان را بدانید می توانید برای آن ها کمپین های بازاریابی مخصوصی را طراحی کنید، و اهداف کمپین ها را با توجه به این ویژگی در نظر بگیرید.

تاثیر گذاری وب سایت خودتان را بسنجید

با گوگل آنالیتیکس شما می توانید تعداد بازدیدکنندگان را که صفحات را ترک کرده یا بسته اند را مشاهده کنید، آنالیتیکس به شما نشان می دهد چه صفحاتی نرخ خروج بیش از حد انتظار داشته اند و با توجه به این اطلاعات شما می توانید صفحات مورد نظر را از لحاظ محتوا بهبود ببخشید این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های گوگل آنالیتیکس است.