همه چیز درباره الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر,الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل یا همان الگوریتم ZEBRA توسط Matt Cutts در مارس 2013 پیشنهاد شد. در حال حاضر اکثر افرادی که تا حدودی با سئو، بازاریابی موتور جستجو یا به طور کلی گوگل آشنایی دارند از دو به روزرسانی معروف الگوریتم گوگل یعنی الگوریتم پاندا و پنگوئن آگاه هستند که به ترتیب محتوای بی کیفیت و لینک ها را هدف قرار می دهند.

اما سوالی که درباره الگوریتم ZEBRA ذهن را به خود درگیر می کند، این است که این الگوریتم چیست و چه چیزی را در سایت ها هدف قرار می دهد؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

اجازه دهید در همین در قدم اول یک شفاف سازی کنیم آن هم اینکه در حالت فنی چیزی به نام الگوریتم گورخر نداریم بلکه این تنها یک بروزرسانی برای هسته الگوریتم های Google برای SEO است.

این روزها شاهد گسترش کسب و کارهای اینترنتی ریز و درشت هستیم و می بینیم که کاربران هزینه های خود را به صورت آنلاین پرداخت می کنند. این اتفاق باعث شد گوگل در این حیطه ورود پیدا کند و برای حفظ حقوق کاربران، بازرگانان با کیفیت پایین، نامعتبر و البته کوچک را از نتایج جستجو خود حذف کند.

الگوریتم گورخر,الگوریتم گورخر گوگل,الگوریتم گورخر,

در یک بازه زمانی تعداد فروشگاه ‌های اینترنتی بیش از حد زیاد شد و دیگر کاربران نمی توانستند سایت های فروش آنلاین خوب را از نوع بد آن تفکیک کنند. کاربرد الگوریتم گورخر یا همان بروزرسانی گوگل، اینجا خود را نشان می داد و سایت های بی کیفیت را از SERP پاک کرد.

در عوض فضای نتایج جستجو در اختیار کسب و کارهای معتبر و سایت هایی قرار می گیرد که حرفی برای گفتن دارند. عده زیادی از این بروزرسانی استقبال کردند؛ زیرا حجم بالایی از اینترنت را هرزنامه ها تشکیل داده بود.

این الگوریتم با قابلیتی که دارد می تواند کاربر را به سایت های معتبر و هدفمند هدایت کند و از طرف دیگر سایت های با محتوای ارزشمند نیز به حق مسلم خود که همان نمایش یافتن در نتایج جستجوی گوگل است، می رسند.

پارامترهای مهم الگوریتم گورخر برای یک سایت معتبر

  • اگر سایت شما استاندارهای زیر را داشته باشد، الگوریتم گورخر گوگل، قید حذف کردن آن را می زند.
  • در سایت هیچگونه نقضی چه از نظر فنی و چه از نظر کد نویسی رخ ندهد.
  • فروشنده ای که صاحب سایت است باید گواهینامه الکترونیکی SSL ارائه دهد و برای کاربران هویتی معلوم داشته باشد.
  • برای شناساندن کالاها به مشتریان از ساخت کلیپ ها غافل نشوید.
  • وجود پشتیبانی آنلاین یک نکته برای جلب اعتماد است.
  • محصول خریداری شده در زمانی کوتاه برای متقاضی ارسال شود.
  • در سایت نباید پول شویی صورت بگیرد یعنی خرید و فروش حقیقی باشند.
  • از محتوای ارزشمند و یونیک استفاده کنید و به فکر کپی کاری نباشید.
  • سعی کنید سایت ریسپانسیو باشد.
  • لینک محصولات در همان سایت باشد نه اینکه از سایت دیگری پیوند گرفته باشد.
  • از الگوریتم freshness کمک بگیرید.
  • سایت باید شرایطی برای رهگیری اجناس خریداری ‌شده فراهم آورند.
  • نشانه گذاری زبان اسکیما را فراموش نکنید.
  • سایت های فروشگاهی باید آدرس واقعی خود را ارائه دهند و چندین کانال ارتباطی بین خود و مشتری ایجاد کنند.
  • از کامنت کاربران برای پیشرفت سایت بهره ببرید.
  • مشتری بتواند در وب سایت فروشگاه ثبت نام کرده، به پروفایل خود وارد شود و قادر باشد به سبد خرید در پنل کاربری دسترسی پیدا کند.
  • و …

الگوریتم گورخر گوگل,الگوریتم گورخر,الگوریتم گورخر گوگل,

برخورد الگوریتم گورخر با سایت‌ های فروشگاهی ایرانی

از آنجایی که مخاطب بیشتر سایت های فارسی زبان خود ما ایرانی ها هستیم، الگوریتم گورخر گوگل خیلی روی این سایت ها حساس نشده است. اما برعکس، سایت های انگلیسی و عربی مخاطبانی فراوانی در گستره جهان دارند و همین باعث شده گوگل روی آنها زوم کند.

اگر سایت فروشگاهی دارید که قوانین موتور جستجوگر را نقض می کند، علل الحساب می توانید از چنگ الگوریتم گورخر گوگل فرار کنید. پیشنهاد می کنیم که در اسرع وقت سایت را از تمام جهات بهینه نمایید؛ زیرا دیر یا زود گوگل به سراغ تک تک سایت های ایرانی هم می آید و آن زمان بدون اینکه به شما فرصتی بدهد، سایت تان را نتایج جستجو حذف می کند.

یکی از معروف ترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی که در کشور ما فعالیت می کند، همان دیجی کالا است. تقریبا کمتر کسی پیدا می شود که نام دیجی کالا به گوشش نخورده باشد و یا به آن سر نزده باشد.

آیا فکر می کنید این سایت یک شبه به چنین جایگاهی رسیده و یا توانسته از دید الگوریتم های گوگل پنهان بماند؟ پاسخ منفی است! سایتی با این همه بازدید و رتبه عالی یقیناً همه پروتکل های سئو را رعایت کرده و توانسته اعتماد مشتریان بی نهایتی را به خود جلب کند.

اگر تصمیم دارید مانند این برند معروف جایگاهی در دنیای اینترنت و در بین کاربران داشته باشید، لازم است که دستورالعمل های غول بزرگ جستجو را رعایت و سایت خود را از همان پایه بهینه سازی کنید.