لینک سازی داخلی و راهکار موثر بر آن

استراتژی لینک سازی داخلی,تعداد لینک داخلی,لینک سازی

لینک سازی داخلی عبارتست از استراتژی هایی که در بستر یک دامنه خاص برای برقراری ارتباط میان صفحات مختلف به کار گرفته می شود و دسترسی به محتواهای دیگر را برای کاربران سایت میسر می سازد. استراتژی لینک سازی داخلی را در منوی سایت و یا خلاصه محتواهای دیگر مشاهده می کنید که با پیشرفت سایت به تعداد این لینک ها نیز افزوده می شود. اگر در سایتمان از این گونه لینک سازی استفاده نکنیم تمامی فضای کاربری در هم ریخته شده و علاوه بر اینکه کاربران را فراری می دهد باعث می شود که جستجوی صفحات مختلف  سایت توسط موتور جستجوی گوگل خیلی کند انجام شود. در برخی مواقع سایت ها بدون وجود لینک داخلی معمولاً چندین ماه طول می کشد که توسط موتور جستجوی گوگل پیدا شوند.

چنانچه می خواهید با این قسمت از فعالیت های سئو بیشتر آشنا شوید بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

لینک سازی داخلی چند نوع دارد؟

استراتژی لینک سازی داخلی متشکل از دو نوع مختلف می باشد که یکی لینک سازی ناوبری است و دیگری لینک سازی زمینه ای.

لینک سازی ناوبری

لینک سازی ناوبری دقیقاً اشاره دارد به لینک هایی که در بخش های مختلف سایت قرار دارند که دسترسی کاربران به صفحات مختلف را ساده تر نمایش می دهند.

لینک سازی زمینه ای

این نوع لینک سازی شامل لینک هایی می شود که به طور مستقیم در درون متن به کار می روند و محتوایی را به عنوان مکمل محتوای اصلی به کاربر معرفی می کنند. گاهاً این نوع لینک در پشت متن ها به کار می رود و با رنگی کردن متن مربوطه برای کاربر مشخص می کند که متن لینک شده است.

استراتژی لینک سازی داخلی,تعداد لینک داخلی,لینک سازی,

لینک سازی داخلی چه اهمیتی دارد؟

لینک سازی داخلی مزایای بی شماری را به دنبال دارد که یکی از مهم ترین آن ها کمک به جستجوی سریع تر صفحات توسط گوگل می باشد. با این عملکرد مثبت لینک داخلی صفحات مختلف سایت خیلی سریع تر از انچه که تصور داشته باشید جستجو و ایندکس می شوند. از دیگر مزایای لینک سازی داخلی نگهداشتن بیشتر کاربران در صفحات مختلف سایت می باشد؛ شما با کمک گرفتن از این روش می توانید محتواهای خود را با ماندن کاربران در سایت از دید گوگل کاربر پسند نشان دهید و نرخ پرش را به حداقل خود برسانید.

و در نهایت به طور کلی لازم است بدانید که عملیات لینک سازی یک عامل کلیدی در فعالیت سئو می باشد که بیشترین بازدهی را در افزایش بازدید و رتبه ی سایت دارد.

در زمینه لینک سازی داخلی لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟

این روش لینک سازی اصول خاصی را به دنبال دارد که اگر بخواهید بازدهی مورد انتظار را داشته باشد بایستی تمامی آن ها را با دقت رعایت کنید.

لینک سازی داخلی محتوا

طبق اصول سئو لینک سازی زمانی که می خواهد در درون محتوا شکل بگیرد لازم است در اولین مرحله این کار را بر روی کلمات کلیدی انجام دهید. یعنی لینک سازی را به کلمات کلیدی مرتبط کنید اما تنها کلمه کلیدی اصلی نیست که قابلیت لینک شدن دارد. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید کلمات کلیدی مرتبط و یا فرعی که در پیش تر محتوای آنان نیز تولید شده است می تواند در لینک سازی داخلی موثر واقع شود.

برای پیدا کردن کلمه کلیدی می توانید هم شخصاً اینکار را انجام دهید و هم اینکه از ابزار های مختلف سئو کمک دریافت کنید انتخاب با خودتان است به هر روش که راحت تر هستید فرآیند کار خود را پیش ببرید.

لینک سازی داخلی,لینک سازی داخلی محتوا,نو فالو در لینک,

محدودیت تعداد لینک سازی داخلی

راهکار های لینک سازی داخلی بی شمار است اما بهتر است برای آن که گوگل به سایت مشکوک نشود لینک سازی را در میزان استاندارد انجام دهید و تعداد آن در روز بیش از آن چه که در اصول سئو بیان شده است نشود. اگر لینک سازی بیش از حد باشد موتور جستجوی گوگل برای اسپم کردن سایت شما اقدام می کند بنابراین همیشه در خاطر داشته باشید که هر صفحه سایت حاوی یک لینک داخلی باشد نه کمتر و نه بیشتر تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود.

تعداد لینک داخلی یک صفحه

برخی از تازه کاران سئو فکر می کنند اگر از یک صفحه چندین بار لینک در صفحات دیگر منتشر کنند به بازدید بیشتر صفحه کمک کرده اند در صورتی که چنین نیست و تنها گوگل را به فعالیت خود مشکوک می کنند.

عدم نو فالو در لینک داخلی

نو فالو کردن در لینک سازی داخلی و یا لینک سازی خارجی به معنای این است که دیگر مایل به نمایش صفحه لینک شده نمی باشید و این حس را به موتور های جستجو نیز منتقل می کنید. بنابراین در به کار گیری آن تمام دقت و توجه خود را به کار بگیرید تا به صورت ناخواسته اشتباهی در این زمینه انجام ندهید.

با شناخت راهکار های سئو داخلی از این پس می توانید مطابق با اصول و استاندارد ها به دسته بندی محتوا و اطلاعات موجود در سایت بپردازید تا از این پس سایتی با محیط کاربری جذاب و ساده در اختیار کاربران قرار داده و در نهایت بازدید از محتواها را از این طریق افزایش دهید.