چگالی کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی در رتبه بندی سایت دارد؟

چگالی کلمات کلیدی,فرمول چگالی کلمات کلیدی,کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی پارامتری فوق العاده و منحصر به فرد در بهینه سازی موتور جستجوگر است، به بیان دیگر میزان به کار گرفتن کلمات کلیدی در صفحه سایت نسبت به سایر کلمات را در نظر می‌گیرد. در واقع برای درک مطالب نوشته شده در یک سایت لازم است فاکتورهایی در نظر گرفته شود می‌توان چگالی کلمات کلیدی را یکی از موارد اصلی در رتبه بندی سایت معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با چگالی کلمات کلیدی، نحوه محاسبه و اهمیت آن در رتبه بندی سایت مطالب مفیدی در اختیار کاربران قرار دخیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

تراکم کلمات کلیدی یا همان چگالی کلید واژه روش و معیاری مطمئن با اهمیت فراوان در رتبه بندی سایت است، البته نمی توان آن را یک معیار اصلی برای نوشتن کلمات کلیدی عنوان کرد، زیرا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی سبب می شود که سایت توسط موتورهای جستجو علاوه بر جریمه شدن به عنوان یک سایت هرز و مزاحم عنوان و معرفی شود برای اینکه بتوان استفاده بهینه از کلمات کلیدی را در راس کار خود قرار دهیم لازم است از فرمول چگالی کلمات کلیدی استفاده کنیم:

(NKR /TKN) * 100

NKR: این کلمه بیان گر تعداد دفعات مجاز برای استفاده از یک کلمه کلیدی است

TKN: این کلمه بیان گر مجموعه کلمات مورد استفاده برای تولید محتوای سایت است.

چگالی کلمات کلیدی,فرمول چگالی کلمات کلیدی,کلمات کلیدی,

بر اساس فرمول فوق می‌توان میزان چگالی کلید واژه که باید در محتوا یک سایت به کار برده شود، مشخص می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید در یک محتوا با صد کاراکتر، کلید واژه شش بار تکرار شود در این حالت چگالی کلمه را باید 6 درصد عنوان کرد. البته لازم است بدانید چنانچه میزان چگالی کلمات کمتر از حد ممکن باشد موتورهای جستجوگر نمی‌توانند آن را شناسایی کنند پس می بایست درصد متناسبی را به کار ببرید نا گفته نماند که به کار بردن تعداد زیادی از کلمات کلیدی سبب می شود که موتورهای جستجو گر شما را به عنوان یک سایت مزاحم شناسایی کند و در نهایت از جایگاه اصلی خود به رتبه های پایین تر نیز سقوط کند.

پس برای داشتن محتوایی با چگالی کلید واژه قوی، باید از روش های متفاوت تری استفاده کرد. بر همین اساس لازم است پارامتری دیگر به فرمول عنوان شده اضافه شود تا بتوان میزان چگالی کلید واژه را در بهینه سازی موتور جستجوگر گوگل به تعیین نمود و در نهایت تعداد کلید واژه های مناسب که باید در یک محتوا با یک محدوده مشخص کلماتی به کار برد، مشخص شود.

(NKR* VWP /TKN) * 100

در این فرمول پارامتر NWP که به معنای تعداد کلماتی که باید در عبارت مورد نظر استفاده شود، است نیز اضلفه شده که در نهایت با توجه به فرمول عنوان شده و مشخص شدن تعداد کلمات کلیدی در یک محدوده خاص برای محتوای مورد نظر، می‌توانید برای محتوای با تعداد کلمات بیشتر نیز از همین فرمول زیر استفاده کنید به عنوان مثال اگر برای شما مشخص شده که در یک متن ۵۰۰ کلمه ای می توانید ۴ درصد یا چهار کلید واژه استفاده کنید پس می توانید با یک تناسب برای یک متن دو هزار کلمه ای از ۱۲ تا ۱۶ کلمه کلیدی بهره ببرید.

کلمه کلیدی اصلی,کلیدواژه اصلی,چگالی کلمات کلیدی,

بهترین میزان استفاده از کلمات کلیدی چند درصد است؟

بر اساس نظریه کارشناسان سئو کار می‌توان بهترین درصد چگالی کلمات کلیدی را بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه عنوان کرد پس محتوای شما باید به گونه‌ای تولید شود که این میزان در نوشتار آن رعایت شود تا متن های موجود در سایت شما بتواند به خوبی نظر موتورهای جستجوگر را به خود جلب کنند.

برای داشتن مکان برای قرار گرفتن کلمات کلیدی برای داشتن رتبه بهتر

با توجه به اهمیت چگالی کلمات کلیدی در جلب توجه ما موتور های جستجوگر گوگل بهترین است با استفاده بهینه و قرارگیری درست این کلمه ها بیشترین فرصت را برای کسب بهترین رتبه در موتورهای جستجوگر کسب کنید بدین ترتیب می‌توان پیشنهاد کرد که هر چه تعداد کلید واژه در پاراگراف اول متن افزایش یابد، توجه موتور جستجو بیشتر جلب خواهد شد. البته نمی‌توان عنوان کرد که مابقی متن نیاز به کلمات کلیدی ندارند.

بر اساس فرمول های عنوان شده با به داشتن چگالی کلید واژه مشخص، بهترین رتبه را برای خود کسب کنید، تصور کنید یک متن یا محتوایی با تقریبا هزار تا هزار و پانصد کلمه کاراکتر دارید، بهترین روش به کار گیری کلید واژه های اصلی در پاراگراف اول و درج کلید واژه های مرتبط به همراه تعداد محدود تری از کلید واژه اصلی در مابقی محتوا است. یعنی درصد بیشتری از کلمات کلیدی که باید بر اساس فرمول های مذکور در متن به کار برده شوند در ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه اول باشد به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو ۱۰۰ تا ۳۰۰ کلمه اول را بسیار مهم و حیاتی می‌دانند.