چرا لینک های اسپم سایت می بایست حذف شود؟

اسپم سایت,جریمه سایت,جریمه گوگل

لینک های اسپم سایت لینک‌ هایی هستند که گوگل به هر روشی آن‌ها را تقلبی و مصنوعی شناسایی می‌کند. این سیاست برای این به وجود آمد که سایت های با کیفیت بالا در نتیجه جستجو در گوگل نمایش داده شوند، نه سایت‌هایی که طراحان آن صرفا برای بالا بردن سئو سایت خود، لینک‌ های فراوانی خریداری کرده که بی کیفیت و بی ‌اعتبار هستند. در ادامه شما را با نحوه تشخیص این لینک‌ ها و روش حذف آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

بک لینک‌ چیست؟

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که از سایر سایت های اینترنتی برای سایتی دیگر دریافت می شوند. لینک ها می توانند متن یا عکسی باشند که با کلیک بر روی ان ها به صفحه دیگری ارجاع داده میشویم. هر چه تعداد این لینک ها بیشتر باشد سئو سایت بالا می رود و در جستجوی گوگل قبل از سایت های با سئوی پایین تر به نمایش در می آیند.

این سیاست در گذشته مورد سواستفاده برخی قرار گرفت که شروع به خرید لینک‌ های فراوان برای سایت خود کرده و سئوی سایت خود را بالا بردند. اما این لینک‌ ها غالبا بی‌اعتبار بودند و در نتیجه با جستجو در گوگل نتایج آن گونه که باید، حاصل نمی‌شد. اعتبار یک سایت را بک لینک‌ های با کیفیت تعیین می‌کنند. بنابراین در سیاست جدید گوگل کسانی که از لینک‌ های اسپم استفاده می‌کنند، مجازات می‌شوند و سایت آن‌ها اعتبار خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل است که حذف لینک‌ های اسپم سایت مسئله‌ی مهمی در سئو محسوب می‌شود.

اسپم سایت,جریمه سایت,جریمه گوگل,

چگونه بک لینک‌ های اسپم را تشخیص دهیم؟

اولین قدم در این راه شناسایی آن سایتی است که لینک سایت به آن اشاره دارد که آیا از کیفیت لازم برخوردار است یا نه. به عنوان مثال سایت‌های مزرعه لینک که صرفا برای بالا بردن سئو خود از لینک‌ های بی‌اعتبار استفاده کرده‌اند یا اگر در مدت کوتاهی تعداد زیادی لینک تنها از یک سایت برای سایت مورد نظر آمده است. این سایت ها ممکن است بدون آنکه مدیر سایت بداند، به سایت او آمده باشد.

مهمترین نشانه برای وجود لینک های اسپم سایت، پایین آمدن چشم گیر سئو است، به این معنی که با جستجو در گوگل سایت در آخرین رده های نتیجه جستجو نمایش داده می شود. برای حل این مشکل می توان تمام لینک های جدید سایت را از طریق مسیر زیر مشاهده کرد:

به قسمت Google Search Console می رویم و در قسمت Dashboard گزینه Search Traffic را میزنیم، سپس گزینه Links To Your Site را انتخاب می کنیم. اکنون در سمت چپ عبارت Who Links The Most را مشاهده می کنیم که در اینجا باید روی کلمه More کلیک کنیم. اکنون باید عبارت Download Latest Links را انتخاب کنیم

از این طریق گوگل همه لینک‌ های سایت را نمایش می‌دهد و می توان اعتبار آن ها را بررسی کرد و نسبت به حذف لینک های اسپم اقدام کرد.

لینک اسپم,لینک های اسپم,لینک های اسپم سایت,

چگونه بک لینک های اسپم را حذف کنیم؟

برای این کار ابزارهای آنلاین فراوانی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد اما ممکن است با این ابزارها بک لینک های اسپم به طور کامل تشخیص داده نشوند و یا به اشتباه لینک‌ های با کیفیت حذف شوند. پس بهتر است این کار را به روش دستی انجام داد. این کار کمی خسته کننده است زیرا باید همه لینک ها بررسی شوند، اما ضروری است. البته می توان اگر اطلاعات تماس وبسایتی که بک لینک های اسپم از آنجا آمده اند در دسترس است، با مدیر سایت تماس گرفته و درخواست حذف آن‌ها را کرد اما این روش معمولا بی‌نتیجه است.

راه بعدی این است که به گوگل اطلاع داد که آن لینک‌ ها را از محاسبات الگوریتمی خود حذف کند. برای این کار باید یک فایل متنی ایجاد کرد. توصیه می شود که این فایل ابتدا در Google Doc باشد، سپس این فایل را در یک فایل متنی با پسوند txt و کد گذاری ASCII UTF-8 یا  7-bit کپی کرده و ذخیره کنید.

برای اطمینان از اینکه لینک های اسپم سایت هم در سطح دامنه و هم در سطح URL حذف می شوند، در فایل متنی که ایجاد شده باید عبارت domain: را قبل از دامنه درج کنید. به این شکل:

domain:example.com

هر URL و یا دامنه را باید حتما در یک سطر قرار داد. پس از انجام این کار باید به Google’s Disavow Tool page رفته و پس از انتخاب نام سایت گزینه Disavow links را زد. در مرحله بعد باید فایلی که لیست لینک‌ های اسپم در آن قرار داشت، در پنجره نمایش داده شده، آپلود شود. در انتها با زدن دکمه Submit یک پیغام با علامت اخطار نمایش داده می شود، با این مضمون که این یک ویژگی پیشرفته است و باید با احتیاط از ان استفاده شود… پس از تایید این اخطار یک ایمیل برای مدیر سایت ارسال شده که در آن تعداد و جزئیات لینک‌ های حذف شده درج شده است.

البته ممکن است نتیجه این کار به سرعت مشاهده نشود و برای گوگل مدتی زمان ببرد تا این لینک‌ ها را توسط ربات‌های کرول بررسی کرده و با یک الگوریتم مشخص آن‌ها را تعیین اعتبار کند.