کامنت مارکتینگ چیست

اندازه‌ گیری کامنت مارکتینگ,کاربرد کامنت مارکتینگ,کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ کمک گرفتن از نظر کاربران در سایت خود و استفاده از قابلیت نظر دادن در سایت دیگران، برای معرفی برند، تعامل، ایجاد رابطه و افزایش اعتماد کاربران است، که در نهایت منجر به افزایش ترافیک و فروش می ‌شود. بسیاری از افراد بر این عقیده‌ اند که اگر تنها لینک سایت خود را در سایتی دیگر به صورت کامنت بار گذاری کنند می توانند از آن سود زیادی کسب کنند و به نوعی بازاریابی کامنتی انجام داده‌ اند.

اما مسئله اینجا اصلی است که کامنت به هیچ عنوان چنین ماهیتی ندارد. این که مخاطب نظرات اسپم‌ گونه شما را بخواند هیچ کمکی به سایت نمی ‌کند و علاوه‌ بر آن هیچ گونه بار معنایی ندارد و تنها منجر به عدم تایید نظرتان شده و به زباله ‌دان انتقال پیدا می‌ کند. از همین‌ رو قبل از انجام هرگونه حرکتی در این راستا کمی با خود فکر کنید. با توجه به این ویژگی ها در پاسخ به سوال کامنت مارکتینگ چیست؟ می توان گفت که بازاریابی کامنت یکی از راه ‌های مطمئن برای شناختن و ایجاد شهرت در سئو است.

اقدامات مورد نیاز برای کامنت مارکتینگ

  • مشخص کردن هدف

برای این که یک کامنت مارکتینگ موفق داشته باشید باید قبل از هر چیز هدف خود را مشخص کنید.

  • تحقیق و جستجو

قبل از خواندن یک پست مستقیم برای گذاشتن نظرات، ابتدا کمی صبور باشید و تحقیقات لازم را انجام دهید. این موضوع در تولید نظرات‌ موثر کمک به‌ سزایی می ‌کند.

  • اندازه گیری معیار

اندازه‌ گیری کامنت مارکتینگ تا حدودی کار سختی است. با این حال باید خودتان با استفاده از یک سیستم معیاری این ارزش را اندازه ‌گیری کنید. به سختی می ‌توان فهمید که چند نفر یک کامنت را دیده ‌اند. اما می‌ توانید از مقدار ترافیکی که از طریق یک کامنت دریافت کرده ‌اید حدس‌ هایی احتمالی بزنید. از این رو می ‌توان گفت ترافیک و مخاطبین بیشتر یک معیار برای سنجش این مقدار هستند.

  • فهرست سایت ها

قطعا شما نمی ‌توانید به صورت اتفاقی بعد از بازدید از یک وب سایت در آن‌ ها کامنت بگذارید. بلکه باید فهرستی از سایت‌ های معتبر و مرتبط با کارتان را تهیه کنید. به جای این که یک کامنت را در ۱۰۰ سایت مختلف بنویسید، از بین سایت ‌ها 10 مورد مرتبط را جدا کنید و با استفاده از تولید محتوای ارزشمند ترافیک و کامنت مارکتینگ بیشتری دریافت کنید.

اندازه‌ گیری کامنت مارکتینگ,کاربرد کامنت مارکتینگ,کامنت مارکتینگ,

  • به ‌روز باشید

بدون شک زمانی که در یک وب سایت نظراتی گذاشته می ‌شود افراد به دنبال اثرات آن می باشند. برای این کار می ‌توانید خبرنامه وب سایت را ساب ‌اسکرایب کنید. این برای حالتی است که خودتان فرصت نمی ‌کنید در بازه‌ های زمانی مشخص وب سایت را چک کنید، این امر به شما کمک می‌ کند همیشه به ‌روز و آگاه باشید.

  • استفاده از شبکه‌ های اجتماعی

بدون شک شبکه ‌های اجتماعی از قدرتمند ‌ترین پلتفرم‌ های دنیای امروزی هستند. شما می ‌توانید از کاربرد کامنت مارکتینگ برای جلب توجه بیشتر نسبت به کامنتی که در یک وب سایت گذاشته‌ اید استفاده کنید.

اهداف کامنت مارکتینگ

  1. کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری

بسیاری از فعالان حوزه سئو کامنت را راهی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروم ها و سایت های دیگر می دانند ولی به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی از این دست را کاهش داده و اثر گذاری این تکنیک را کم کرده است. البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این تکنیک نیست بلکه باید تلاش کنید مسیر بهتری را جایگزین آن کنید.

  1. بهبود سئو سایت

علاوه بر کسب بک لینک رایگان می توان برای بهبود وضعیت سئو سایت نیز از نظرات کاربران بهره برد. گوگل اهمیت زیادی به فعالیت کاربران در سایت می دهد و وجود نظرات یکی از نشانه های رضایت کاربر از محتوای صفحه است. با توجه به این که دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش می دهد.

  1. افزایش فروش

یکی دیگر از تکنیک های رایج در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان می باشد. زمانی که یک کاربر وارد صفحه محصول شما می شود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.

کامنت مارکتینگ چیست,اندازه‌ گیری کامنت مارکتینگ,کاربرد کامنت مارکتینگ,

چند مورد از انواع کامنت مارکتینگ

  • کامنت ‌های دستوری

این کامنت‌ ها افراد را مجاب به انجام کاری می ‌کنند.

  • کامنت‌ های ارزش گذارنده

در کامنت‌ ها ارزش و تأثیر یک موضوع بررسی می ‌شود.

  • کامنت‌ های نصیحت کننده

همان طور که از نامش پیدا است در این کامنت ‌ها به کاربران هشداری داده می‌ شود و یا تجربه در اختیار آن ها گذاشته می ‌شود.

  • کامنت های تفسیری

در این گزینه کاربرد کامنت ‌مارکتینگ این است که با استفاده از آن، موضوع پوست به کاربر شرح داده می ‌شود.

  • کامنت های توصیفی

در این کامنت برداشت نویسنده از پوست مورد نظر به کاربر منتقل می ‌شود.

  • سوالات راهنمایی

در نوع کامنت ‌ها سوالاتی پرسیده می‌ شود تا مخاطبین به یک مسیر مشخص سوق داده شوند.

  • سوالات باز

در این نوع کامنت‌ ها نویسنده جواب سئوال را نمی‌ داند بلکه می ‌خواهد از جواب ‌ها و افکار بقیه با خبر شود.

اکثر اوقات کامنت ‌ها بر اساس موضوع و لحن تغییر می ‌کنند و این موضوع برای افرادی که به فکر استفاده از کامنت مارکتینگ هستند خیلی مهم است پس به لحن استفاده کلمات بسیار دقت کنید.