رینچ اسنیپت چیست؟ چه کاربردی در سئو دارد؟

تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو,رینچ اسنیپت چیست

تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو یکی از مهم ترین مواردی است که در بهینه سازی سایت از آن بحث به میان می آید. زمانی که شما به طراحی یک وب سایت برای کسب و کار خود مشغول می شوید در صدد این هستید که تعداد بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید از این رو باید به دنبال روش هایی باشید که بتوانید سایت خود را در معرض دید بسیاری از مخاطبان قرار دهید. موارد زیادی وجود دارد که باعث می شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار گیرند و تاثیراتی را بر روی سئو خواهند گذاشت در این مقاله ما به بحث در مورد رینچ اسنیپت پرداخته ایم. در این جا ممکن است این سوال برای شما پیش آید که رینچ اسنیپت چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم رینچ اسنیپت عبارتی است  که برای گفتن اطلاعات و داده های نشانه گزاری شده در وب سایت ها قابل استفاده است و وبمسترهای موجود می توانند داده های نام برده را به کد HTML سایت اضافه نمایند.

رینچ اسنیپت به مخاطبان کمک خواهد کرد که موضوع یک وب سایت را به درستی درک نمایند و اطلاعات مورد نیاز خود را خیلی راحت در کم ترین زمان ممکن به دست آورند. زمانی که شما محتوایی درون وب سایت خود منتشر می کنید کاربران می توانند با جستجو آدرس سایت، متا و عنوان موضوع را مشاهده نمایند، اما زمانی که از رینچ اسنیپت استفاده می کنید گوگل اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. گوگل با استفاده از رینچ اسنیپت اطلاعاتی دقیق و کامل را به کاربران خود ارائه می کند. تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو را می توان در محتواهایی که نشانه گذاری شده اند مشاهده نمود.

در حال حاضر سه نوع محتوا نشانه گذاری شده در موتورهای جستجو تشخیص داده می شود. این محتوا ها شامل: Microdata، Microformats و  RDFa می شود. به کمک این سه نوع محتوا می توان محتواهای یک صفحه وب سایت را برچسب گذاری نمود. برای یاد گرفتن این نوع از محتوا نیازی نیست که زبان HTML را بلد باشید، چرا که بسیار ساده هستند و آن ها را به صورت آماده می توان در اینترنت مشاهده نمود.

انواع رینچ اسنیپت

از رینچ اسنیپت ها می توان به روش های گوناگونی در وب سایت استفاده نمود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند.

نقد و بررسی: شما قادر خواهید بود برای نقد و بررسی یک محصول یا فیلم از رینچ اسنیپت ها استفاده نمایید. در این نوع از رینچ اسنیپت می توانید نقد و بررسی را در نتایج جستجو گوگل قرار دهید.  این نوع از رینچ اسنیپت ها به کاربران این اجازه را می دهند که به مطالب نقد و بررسی شده امتیاز دهند.

تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو,رینچ اسنیپت چیست,تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو,

محصولات: از کاربرد رینچ اسنیپت می توان برای فروش محصولات در فروشگاه های آنلاین اشاره کرد. این اطلاعات شامل: نام، تصویر، قیمت، توضیحات و … می شوند. فروشگاه هایی که یک محصول را از چند فروشنده مختلف نشان می دهند می تواند از سیر نزولی و صعودی استفاده نمایند و قیمت ها را برای شما نشان دهند.

Breadcorumb

از دیگر کاربردهای رینچ اسنیپت این است که به جای نشان دادن آدرس وب سایت به کاربران محل قرار گیری آن صفحه را در دسته بندی های سایت نشان خواهد داد. یعنی به کاربران نشان می دهد که برای رسیدن به این صفحه باید چه مسیری را طی نمایند.

علت اهمیت رینچ اسنیپت ها

زمانی که شما برای جستجوی محصولات و کالاهای مورد نیاز خود به موتورهای جستجو مراجعه می کنید معمولا سایت های متنوعی توجه شما را به خود جلب می نماید از بین این سایت ها شما به سایت بیشتر توجه خواهید کرد که ستاره دار باشد. رینچ اسنیپت ها اطلاعات وب سایت را برای موتورهای جستجو گر گوگل بهینه سازی می نمانید، یعنی داده های موجود در وب سایت را به صورت مرتب برچسب گذاری خواهند کرد و به مخاطبان نشان می دهند که باعث می شود نرخ کلیک وب سایت شما افزایش یابد.  علاوه بر این بسیاری از سئو کاران بر این عقیده هستند که تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو در رتبه بندی سایت بسیار مهم واقع می شود.

استفاده از رینچ اسنیپت برای افرادی که نویسنده هستند می تواند بسیار موثر واقع شود و این را نشان خواهد داد که این افراد بسیار حرفه ای هستند. اگر برای کسب و کار خود فروشگاه آنلاین را طراحی نموده اید و قصد دارید به نقد و بررسی محصولات خود بپردازید، بهره بردن از رینچ اسنیپت ها می تواند توجه مخاطبان را به سوی شما جلب نماید. نوشتن یک تجربه کاری خود باعث می شود که فروش شما بیشتر شود و کاربران بیشتری به سایت شما اعتماد نمایند.

رینچ اسنیپت چیست,تاثیر رینچ اسنیپت بر سئو,رینچ اسنیپت چیست,

نحوه اضافه نمودن رینچ اسنیپت به محتوا

داده هایی که نشانه گذاری می شوند نیازی نیست که به تمام صفحه های وب سایت اضافه شوند، اما در مقابل هر چه تعداد محتواهای نشانه گذاری شده بیشتر باشد موتورهای جستجو نتایج را به صورتی دقیق در اختیار کاربران قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که بگوییم تنها باید محتواهای قابل نمایش به کاربران را نشانه گذاری نمود. نشانه گزاری داده در سه قسمت اصلی انجام می شود که شامل عبارات زیر می شود:

Itemscope= نشان می دهد که کد های HTML که در بلوک  div قرار دارند درمورد یک آیتم خاص می باشند.

Itemtype= این گزینه نشان دهنده این است که آیتم مورد نظر در مورد چه چیزی می باشد.

Itemprop= این قسمت مربوط به اطلاعات آیتم می شود. اطلاعاتی مثل نقد و بررسی، آدرس سایت، نام و …