سئو موبایل چیست؟

بهینه سازی وب سایت برای موبایل,سئو موبایل

سئو موبایل همان بهینه‌ سازی نسخه موبایل سایت است و مانند یک تمرین برای بهینه ‌سازی مطالب وب سایت شما برای رسیدن به رتبه ‌بندی بهتر در نتایج موتور های جستجو عمل می کند. زیرا بهینه ‌سازی نسخه موبایل باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما می شود. بهینه سازی سایت برای موبایل نیز در حال حاضر به یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت تبدیل شده است.

همان طور که می دانید؛ موتور های جستجو زیادی وجود دارد ولی در این بخش، تنها موتور جستجو گوگل نقش مهمی ایفا می‌ کند زیرا حدود ۹۵ درصد جستجوهای موبایل از طریق موتور جستجوی گوگل صورت می گیرد. با توجه به این درصد به دست آمده می توان گفت که در حال حاضر افراد زیادی از این روش استفاده می کنند.

نکات مهم در خصوص بهینه سازی وب سایت برای تلفن های همراه

  • بهتر است طراحی سایت خود را مبتنی بر موبایل ایجاد کنید. افرادی که دارای وب سایت هایی هستند که مبتنی بر موبایل نمی باشند، باید بدانند که در آینده ضرر های زیادی می بینند.
  • توصیه می شود سرعت وب سایت خود را تا حد ممکن بالا ببرید و تصاویر با حجم کم و کد هایی بهینه را در وب سایت به کار ببرید.
  • هنگام بهینه سازی وب سایت برای موبایل، سعی کنید در وب سایت خود از کد های پاپ آپ استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند باعث آزار بازدید کنندگان شود و جریمه هایی را توسط گوگل به همراه داشته باشد.
  • شما باید تغییراتی را برای ظاهر موبایل سایت تان داشته باشید.
  • در مورد مشکلات سایت و راه حل های موجود برای توصیه بهترین استراتژی در سئو کردن موبایل به اندازه کافی آگاهی داشته باشید.
  • بهینه ‌سازی موبایل به شما کمک خواهد کرد که استراتژی سئو خود را در آینده تضمین کنید.
  • مطمئن باشید که راه حل به درستی اجرا شده است و این تغییر باعث ایجاد مشکلات جدید نمی شود.
  • سعی کنید تمام آیتم های موجود در وب سایت خود را برای نمایش بهتر در موبایل، به گونه ای ایجاد کنید که استاندارد باشد، زیرا این امر می تواند در هنگام انتخاب آیتم ها توسط کاربر ضریب اشتباهات را کاهش دهد.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل,سئو موبایل,بهینه سازی وب سایت برای موبایل,

سئو موبایل بر روی جستجوی محلی تمرکز دارد به این علت که جستجوی موبایل براساس موقعیت جغرافیایی انجام می شود و گوگل موقعیت و مکان مشتریان را هنگام جستجو می داند و شما تلاش خود را به کار می گیرید تا در زمان درست نتیجه مورد نظر را به آن ها برسانید. سئو در موبایل و دسکتاپ تا حدودی عملکرد مشابهی دارند و تقریبا هدف در هر دو آن ها یکی است. SEO موبایل همان طور که از نامش پیدا است، به بهینه ‌‌‌‌‌سازی سایت برای دستگاه ‌‌‌های موبایل مربوط می‌‌‌‌ شود و اهمیت آن به این خاطر است که تعداد جستجوها توسط موبایل زیاد می باشد.

چرا باید بهینه سازی وب سایت برای موبایل را انجام داد؟

  • در حال حاضر استفاده از گوشی همراه هوشمند نسبت به چند سال گذشته بسیار افزایش یافته است و با توجه به دسترسی آسان افراد به اینترنت و شبکه های تلفن همراه این استفاده در فضای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است.
  • از دیگر دلایل بهینه سازی وب سایت برای موبایل، این است که گوگل توجه ویژه ای به تلفن های هوشمند و بهینه سازی سایت برای آن ها نشان می دهد، تا جایی که راهنمایی برای آن منتشر می کند.
  • نوع رفتار بازدید کنندگان در سایت شما زمانی که با کامپیوتر شخصی وارد می شوند با آن چه از طریق گوشی های هوشمند انجام می دهند کاملا متفاوت است و از همه مهم تر فضای در دسترس مانیتور افراد تا حد چشمگیری کوچکتر می باشد، از این رو باید دست به بهینه سازی بزنند.

سئو موبایل,بهینه سازی وب سایت برای موبایل,سئو موبایل,

مزایای سئو موبایل

  • با استفاده از سئو موبایل، ترافیک وب سایت شما بیشتر شود.
  • نرخ تبدیل بالا تر می رود.
  • تجربیات کاربران تا حدودی بهبود پیدا می کند.
  • شاهد افزایش مدت زمان حضور کاربران در وب سایت خود می باشید.
  • سرعت صفحه سریع تر می شود.
  • موجب کاهش نرخ گزاف گویی سایت خواهد شد.
  • عملکرد موتور جستجو تا حدودی بهبود می یابد.

جالب است بدانید؛ زمانی که قالب سایت خود را برای موبایل پیکر بندی می کنید، در واقع به گوگل کمک می کنید تا راحت تر و سریع تر محتوای شما را در جستجو ها پیدا کند. به همین علت بهتر است از اشتباهات رایج مانند نمایش فیلم های غیر قابل پخش خودداری کنید تا روز به روز موفقیت های بیشتری به دست بی آورید و در نتیجه یک رتبه عالی کسب کنید. با توجه به جستجو های گوگل می توان گفت؛ آن دسته از کاربرانی که با تلفن همراه جستجو می کنند، قصد خرید بالاتری دارند یعنی حدود ۶۰ درصد از افراد با نسخه موبایل خود اقدام به خرید می کنند. شما می‌ توانید در سئو موبایل تمام داده‌ های زمان مختلف را با انتخاب تاریخ روی صفحه بررسی کنید و درصد ترافیک موبایل خود را با سال های گذشته مورد مقایسه قرار دهید.